تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران عنوان کرد:

قوانین دست‌وپاگیر و بدون زیرساخت، بازنگری شود

قوانین دست‌وپاگیر و بدون زیرساخت، بازنگری شود
در 19 خرداد 1403 ساعت 12:27 ق.ظ

اکبر پازوکی، رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران گفت: «اگر قانون برای همه یکسان باشد، هیچ فردی از قانون گریزان نیست. امیدوارم رئیس‌جمهوری بعدی نیز مانند آقای رئیسی زحمت شبانه‌روزی بکشند و روز به روز شاهد کمرنگ‌تر شدن مشکلات باشیم.»

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از روابط‌عمومی اتاق اصناف ایران، اکبر پازوکی، رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران اظهار داشت: «نخستین مشکلی که چندین سال است درگیر آن هستیم، قوانین دست‌وپاگیری است که بدون زیرساخت و کارشناسی‌های لازم به هر طریقی برای اصناف مصوب می‌شود و تنها هنگامی که در اجرای آن با مشکل روبه‌رو ‌شوند، مانند قانون مالیات و سامانه‌های مختلف، از اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه درخواست حل مسئله را دارند.»

او افزود: «مشکل دوم، عدم ارتباط اصناف با افراد تصمیم‌گیر جامعه است. این عدم ارتباط موجب می‌شود تصمیمات در اتاق‌های در بسته اتخاذ شود. این در حالی است که افراد پشت میزنشین هیچ‌گاه نمی‌توانند چالش‌های بازار را درک و برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.»

رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران یادآور شد: «همیشه در میزان مالیاتی که در برنامه و بودجه‌ اعلام می‌شود، سهم اصناف حدود ۶ درصد در نظر گرفته می‌شود، اما در واقعیت مسئولان مالیاتی از رشد ۱۰۰ درصدی اخذ مالیات در بودجه خبر می‌دهند. اصناف مشکلی با پرداخت مالیات بر درآمد ندارند و وظیفه ما پرداخت مالیات است، اما سوال این است که این مالیات کجا هزینه می‌شود؟ این مالیات در قبال چه خدمتی اخذ می‌شود؟»

پازوکی، در ادامه با اشاره به چالش‌های اصناف در مقابل ارائه تسهیلات ویژه به فروشگاه‌های بزرگ گفت: «اگر کشور در شرایط سخت تحریمی قرار دارد، چرا این شرایط سخت شامل حال فروشگاه‌های بزرگ نمی‌شود! باید در رشد تولید و مهار تورم هزینه شود، اما متاسفانه اکنون برعکس شده است. اکنون متاسفانه شاهد ارائه اعتباراتی در بخش توزیع، به‌جای تولید هستیم که خلاف تاکید رهبر معظم انقلاب است. اگر قرار است از طرف بانک‌ها تسهیلاتی ارائه شود، باید همه مشمول آن شوند.»

او افزود: «در صداوسیما، هر لحظه مردم به خرید قسطی کالا تشویق می‌شوند. چه برنامه‌ریزی با پیدایش این فروشگاه‌ها صورت گرفت که مردم مجبور به خرید قسطی شوند؟ جای سوال است که چرا واحدهای نظارتی دائم به واحدهای صنفی سرکشی می‌کنند، اما هیچ‌گاه نظارت مستقیمی بر واحدهای بزرگ ندارند! چرا اتحادیه‌های موازی در حال شکل‌گیری است؟»

رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران تاکید کرد: «همه موارد فوق، موجب گله‌مندی اصناف از قوانین موجود شده است. البته اگر قانون برای همه یکسان باشد، هیچ فردی از قانون گریزان نیست. امیدوارم رئیس‌جمهوری بعدی نیز مانند آقای رئیسی زحمت شبانه‌روزی بکشند و روز به روز شاهد کمرنگ‌تر شدن مشکلات باشیم.»

https://triboon.news?p=44038