تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بوشهر بازدید کرد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بوشهر بازدید کرد
در 26 خرداد 1403 ساعت 1:38 ب.ظ

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با سفر به استان بوشهر، وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری این استان را بررسی کرد و از نزدیک در جریان برخی از دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان قرار گرفت.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در ابتدای ورود به این استان، از دستاوردها و توانمندی‌های سه شرکت دانش‌بنیان نیروگستر لیان، توسعه خدمات و مشاوره دریا، زیستاب جلبک لیان جنوب بازدید کرد.

شرکت بازرسی فنی نیروگستر لیان، به عنوان همکار و بازوی اجرایی و عملیاتی سازمان ملی استاندارد ایران وظیفه آزمون نمونه‌های ارسالی از سوی این سازمان را با هدف ارزیابی استانداردهای مدون ملی در حوزه محصولات تولیدی و وارداتی برعهده دارد. آزمایشگاه‌های این مجتمع شامل آزمایشگاه برق، آزمایشگاه مکانیک، آزمایشگاه نیرومحرکه، آزمایشگاه مواد غذایی و آزمایشگاه مکانیک خاک می‌شود.

شرکت توسعه خدمات و مشاوره دریا با برند نورانیکا، به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تولید پانسمان آلژیناتی است و محصولاتی با کیفیت برتر و فناوری پیشرفته در زمینه پانسمان‌های آلژیناتی تولید و به بازار عرصه پزشکی عرضه می‌کند.

شرکت زیستاب جلبک لیان جنوب مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه وطن زرین مروارید آسیا است. این شرکت با هدف تولید پودر ریزجلبک (مورد استفاده در تولید ماسک صورت و انواع محصولات آرایشی و بهداشتی) تاسیس شد. در این مجموعه با تلفیقی از فناوری‌های زیستی، تولید و فرآوری ریزجلبک با راندمانی بالاتر از متوسط جهانی انجام می‌شود.

بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر

خیاطیان در ادامه برنامه بازدید از زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بوشهر، عصر امروز از نمایشگاهی که در محل پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر دایر شده بود، بازدید کرد و از نزدیک در جریان دستاوردها، توانمندی‌ها، دغدغه و مشکلات 15 شرکت‌ دانش‌بنیان و فناور حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت.

شرکت‌های آسا اترس لیان با محصول آشکارساز شعله، کیان اندیشه روژان آیندگان با محصول ساخت آنالایزر اکسیژن با قابلیت تمیزکاری و کالیبراسیون خودکار، کشاورزی مهرآفرین با محصول تولید بستر کشت نشا از ضایعات نخل، آروند نوین صنعت دریا با محصول بومی ساری سوزن انژکتور موتور دیزل دریایی، ارتباط صنعت رونیکا پارس با محصول طراحی و ساخت پلتفرم اینترنت اشیا، منشور گستران آوات با محصول طراحی و توسعه پلتفرم با استفاده از AR&VR، تیدا سنجه انرژی لیان با محصول طراحی و ساخت ترانسمیتر اولتراسونیک، شیمیایی لیان پلیمر با محصول تولید رنگ ضدخزه، صنعت سازه آرتا لیان با محصول تولید ولو- بال ولو – چک ولو، پرتو نوژان پردیس با محصول طراحی و ساخت فانتوم CT اسکن، آرکا کشت لیان با محصول خدمات هیدروپونیک گلخانه‌ای، کیا محصول زیست‌دانش با محصول بذر ارقام هیبرید گوجه فرنگی، خلاق ایده نوآور مبنا با محصول تجهیزات کمک ناوبری، شاخه زیتون لیان با محصول خدمات آزمایشگاهی، ایمن ساحل آسا با محصول خدمات HSE در این نمایشگاه حضور داشتند.

شایان ذکر است، جمعی از مدیران و کارشناسان صندوق نوآوری و شکوفایی از چند روز قبل با حضور در محل پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر، علاوه بر معرفی مجدد خدمات متنوع صندوق، فرآیند بررسی درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات را آغاز کرده بودند.

در جریان این سفر، پرداخت حدود 50 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر به تصویب رسید و این تسهیلات به زودی به شرکت‌های متقاضی پرداخت خواهند شد.

https://triboon.news?p=44398