تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران

پنجاه میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر‌ اعطا می‌شود

پنجاه میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر‌ اعطا می‌شود
در 26 خرداد 1403 ساعت 3:53 ب.ظ

در جریان سفر استانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به استان بوشهر، قرار شد حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان این استان اعطا شود.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در رأس یک هیئت همراه، با هدف بررسی وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری بوشهر صبح روز سه‌شنبه 22 خرداد 1403 به این استان سفر کرد.

خیاطیان، در جریان بازدید از دستاوردها و توانمندی‌های چند شرکت دانش‌بنیان استان در جمع خبرنگاران گفت: «با حمایت‌هایی که در سطح ملی و استانی صورت گرفته است، شاهد شکل‌گیری ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان بوشهر و رشد دو برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1402 نسبت به سال قبل هستیم.»

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: «بالغ بر 57 شرکت دانش‌بنیان در استان بوشهر مشغول فعالیت هستند و با حمایت‌هایی که همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، قابلیت‌های زیادی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان وجود دارد و می‌توانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بوشهر باشیم.»

ضرورت توزیع عادلانه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در سراسر کشور

او تصریح کرد: «درحال حاضر نزدیک به 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند. رسالت و وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. با جدیت تلاش می‌کنیم تا خدمات صندوق در همه استان‌های کشور به شکل عادلانه توزیع شوند. ضریب نفوذ خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در استان بوشهر در وضعیت خوبی قرار دارد و اغلب شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند از خدمات مختلف صندوق بهره‌مند شوند.»

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فرآیند بررسی درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات از سوی مدیران و کارشناسان صندوق در جریان سفر جاری به بوشهر گفت: «پرداخت حدود 50 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب رسید و این تسهیلات به زودی به شرکت‌های متقاضی پرداخت خواهند شد.»

حمایت از اولویت‌ها و برنامه‌های استان بوشهر

خیاطیان تأکید کرد: «در صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کنیم هم‌راستا با اولویت‌ها و برنامه‌های استان بوشهر از جمله در حوزه امنیت غذایی، میگو، پرورش ماهی، از نفوذ و توسعه فناوری در این بخش‌ها حمایت کنیم.»

او افزود: «با برنامه‌ریزی که امسال در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است، تلاش کرده‌ایم که عمده حمایت‌ها در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» باشد. در این راستا، «جهش تولید دانش‌بنیان» در قالب 8 بسته حمایتی برنامه‌ریزی و تدوین شده و فراخوان‌های این بسته‌های حمایتی به تازگی منتشر شده‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم از طریق 20 همت (20 هزار میلیارد تومان) منابعی که به این برنامه اختصاص پیدا کرده است، شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان کشور باشیم.»

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: «این برنامه حمایتی جزو سیاست‌های عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی محسوب می‌شوند، اما برخی سیاست‌ها جزو سیاست‌های اولویت‌دار تلقی و متناسب با نیازها و اولویت‌های کشور برنامه‌ریزی می‌شوند. 3 حوزه فناوری شامل زیست فناوری، هوش مصنوعی و میکروالکترونیک و 3 حوزه مسئله‌محور و نیازمحور شامل امنیت غذایی، آب، انرژی با تاکید بهره‌وری انرژی، جزو سیاست‌های اولویت‌دار صندوق نوآوری و شکوفایی محسوب می‌شوند و از دانش‌بنیان‌ها و فناوران این حوزه‌ها با جدیت حمایت می‌کنیم.»

https://triboon.news?p=44455