تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اتاق خبر دیجی پی

شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان

ورود دیجی‌پی به حوزه مدیریت ثروت

دیجی‌پی به حوزه مدیریت ثروت قدم می‌گذارد

ورود دیجی‌پی به حوزه مدیریت ثروت

سرمایه‌گذاری و مدیریت ثروت دو مفهوم درهم‌تنیده‌اند که در عصر تورمی حاضر بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده‌اند. سرمایه‌گذاری و بازدهی دارای ابعاد متفاوتی است که بخشی از آن به تمکن مالی و ریسک‌پذیری و اهداف هر فرد ارتباط دارد و بعد دیگر آن به نحوه مدیریت سرمایه. مدیریت ثروت تمامی ابعاد مالی زندگی شخص را در بر می‌گیرد که سرمایه‌گذاری بخشی از آن محسوب می‌شود.

مدیریت پورتفوی (انتخاب کلاس‌‌های دارایی) یا به‌اصطلاح تخصصی‌تر مدیریت ثروت سرمایه‌گذاری به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود: آن‌طور که آمارهای جهانی نشان می‌دهند، بیش از ۸۰ درصد ارزش بازار معاملات در دنیا از طریق روش‌های غیرمستقیم در گردش است و روش‌های مستقیم سهم کمتر از ۲۰درصدی دارند. (این ارقام به دلیل سیاستگذاری‌های گذشته در بازار معاملات ایران برعکس است)

مدیریت ثروت از مفهوم سرمایه‌گذاری جامع‌تر است و ابعاد بیشتری از زندگی مالی افراد را در برمی‌گیرد و حتی در مواردی شامل بخش هزینه‌کرد زندگی افراد هم می‌شود. فین‌تک دیجی‌پی با همین نگاه از سال گذشته به حوزه مدیریت ثروت وارد شده و می‌خواهد با متنوع‌کردن کلاس‌های دارایی، به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی مدیریت ثروت شناخته شود.

دیجی‌پی، بر اساس اهداف سرمایه‌گذاری و داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط خود فرد و دیتاهای موجود از او، پورتفوی هر فرد را در بازه‌های زمانی متفاوت، شخصی‌سازی می‌کند. همچنین به‌صورت هوشمند به هر فرد مشاوره می‌دهد تا نیازهای سرمایه‌گذاری منحصر به هر فرد به شکل متناسب برطرف شود.

به گفته احسان باقری‌پور، مدیر کسب‌وکار مدیریت ثروت دیجی‌پی، این شرکت با توجه‌ به پتانسیل گروه دیجی‌کالا، وارد بازار خالی و بکر مدیریت ثروت شده است: «در جریان بررسی روندهای مدیریت ثروت در دنیا دلیلی پیدا نکردیم که نشان دهد به‌کارگیری ابزارهای سرمایه‌گذاری در ایران نتیجه منفی دارد؛ با همین رویکرد با ارائه سه خدمت مدیریت صندوق سهامی، صندوق درآمدثابت و سبدگردانی، نسخه اولیه مدیریت ثروت دیجی‌پی را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کردیم.»

باقری پور می‌گوید: «این نسخه شهریور سال ۱۴۰۱ به‌صورت آزمایشی در داشبوردهای دیجی‌پی و دیجی‌کالا با هدف بررسی رفتار کاربران و بلوغ بیشتر راه‌اندازی شد و مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت.»

خدمات محصول مدیریت ثروت دیجی‌پی

سرویس مدیریت ثروت دیجی‌پی مانند سیاست گروه دیجی‌کالا سیاست مارکت‌پلیس سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند. گروه مالی فارابی اولین مجموعه‌ای بود که دو صندوق درآمد ثابت و سهامی را روی محصول دیجی‌پی اجرایی کرده است.

سرویس مدیریت ثروت دیجی‌پی در حال حاضر دارای سه خدمت است که صندوق درآمد ثابت یکی از آنهاست. این صندوق که هدف عقب نماندن از تورم را دنبال می‌کند برای افراد با ریسک‌گریزی بالا مناسب است. به گفته باقری‌پور، سرمایه‌گذاران با خرید واحدهای این صندوق، سود روزشمار دریافت خواهند کرد. میزان سود صندوق درآمدثابت نسبت به سود بانکی بیشتر است؛ اما مبلغ ثابتی ندارد و بر اساس شرایط بازار تغییر می‌کند. به‌ طور کلی نرخ مؤثر صندوق دیجی‌پی، رقمی معادل ۲۵.۶ به‌صورت روزشمار است که قابلیت نقدشوندگی هم دارد.

سرویس دیگر محصول مدیریت ثروت دیجی‌پی صندوق سهامی است. این صندوق مناسب افرادی که به سرمایه‌گذاری نگاهی بلندمدت دارند، و دریافت سود بیشتر در کنار احتمال ضرر در کوتاه‌مدت را می‌پذیرند.

سبدگردانی هم یکی دیگر از سرویس‌های مدیریت ثروت دیجی‌پی است که در حال حاضر با حداقل قیمت ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. باقری‌پور می‌گوید تدابیری در نظر گرفته شده که این عدد کاهش پیدا کند تا کاربران با مبالغ کم هم بتوانند از این سرویس استفاده کنند.

به گفته او، دیجی‌پی برای سرویس‌های صندوق‌های درآمدثابت و سهامی با کارگزاری فارابی در بخش سبدگردانی هم با دو مجموعه فارابی و گروه مالی فیروزه به تفاهم رسیده و در آینده‌ای نزدیک آرمان آتی نیز به این فهرست اضافه خواهد شد.

اضافه‌شدن کلاس دارایی طلا و ملک تا بهار سال آتی

مدیر کسب‌وکار مدیریت ثروت دیجی‌پی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای محصول ادامه داد: «شرکت با دو استراتژی صندوق سهامی و درآمدثابت وارد بازار شده تا پاسخگوی نیازهای اولیه مشتریان باشد؛ اما در آینده‌ای نزدیک کلاس‌های دارایی متنوع‌تر خواهند شد و صندوق‌های شخصی، طلا، ملک، کرادفاوندینگ، اوراق بدهی با هدف رفع نیازهای پیچیده کاربران به کلاس‌های دارایی محصول مدیریت ثروت اضافه می‌شوند.»

او همچنین اعلام کرد: «علاوه بر همکاری با بهترین بازیگران هر حوزه، بر اساس اطلاعات از هر سرمایه‌گذار و با بررسی اهداف و نیازهای او در بازه‌های زمانی متفاوت (برای ترازکردن پورتفوی) به‌صورت هوشمند کلاس‌های دارایی متفاوت را به فرد پیشنهاد خواهیم داد. همچنین دو کلاس دارایی طلا و ملک تا بهار سال آینده به‌صورت قطعی به سرویس‌های این محصول اضافه خواهند خواهد شد.»

منبع

اتاق خبر دیجی پی

شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان

آخرین اخبار منتشر شده
نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها توانمندسازی شرکت‌های حوزه سلامت در اولویت قرار گیرد فرآیندهای سازمان غذا و دارو با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان برون‌سپاری می‌شود ۱۶ کشور در بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث حضور دارند اثرات وضعیت اجتماعی کشور بر نرخ سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری حوزه معدن نمایشگاه «نشان ولایت»، در موزه بانک ملی ایران برگزار می‌شود تعطیلی شنبه هیچ مغایرتی با احکام اسلامی ندارد ۲.۹ میلیون تن انواع محصول در بورس کالا عرضه شد آیین‌نامه رفع تعهدات ارزی اصلاح شد فروشگاه حضوری دیجی‌کالا افتتاح شد با راه‌اندازی سامانه یکپارچه ثبت معاملات، واسطه‌ها از بازار خودرو حذف خواهند شد کارگروه دولت هوشمند جشنواره فاوا تشکیل شد
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها