تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

استارتاپ‌ها در سال جدید پتانسیل رشد بیشتری دارند
مدیرعامل پرشیافاند در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز عنوان کرد:

استارتاپ‌ها در سال جدید پتانسیل رشد بیشتری دارند

استارتاپ‌ها در سال جدید پتانسیل رشد بیشتری دارند

سال 1402 به گفته بسیاری از فعالان نوآوری کشور سال سختی بوده است. بسیاری از استارتاپ‌ها با موجی از ناامیدی و بی‌ثباتی در کسب‌وکار خود مواجه شدند و سرمایه‌گذاران دیگر رغبتی به تزریق سرمایه در بخش خصوصی نداشتند. به گفته برخی از فعالان حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر سال گذشته اغلب ایده‌ها هنوز به بلوغ کافی برای سرمایه‌گذاری نرسیده‌اند. از طرفی اقتصاد پرنوسان و عدم ثبات نرخ ارز ذائقه سرمایه‌گذاری را به کلی تغییر داده است تا جایی‌که ترجیح می‌دهند سرمایه خود را بر حوزه‌های پرسودی مانند طلا، ساختمان و … تزریق کنند. به همین بهانه و با توجه به شروع سال جدید با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر پرشیافاند، علی‌اکبر‌ رحیم‌بروجردی درباره چالش‌های حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر و پیش‌بینی سال 1403 به گفت‌وگو نشستیم.

سال ۱۴۰۲ را در مسیر کارآفرینی چطور دیدید؟

سال ۱۴۰۲ سال سختی در فضای اکوسیستم کارآفرینی کشور بود، طبیعتا در سالی که سرمایه‌گذاری‌های متعدد و پیش برنده صورت نگیرد و ایده‌های خوب و نوآورانه مطرح نشود، شاهد خروج خوبی نبودیم و سال خیلی موفقی برایمان نبوده است. به طور کلی ریسک‌پذیری جامعه استارتاپی در سال گذشته کاهش پیدا کرد، یکسری از استارتاپ‌ها برای حضور در این فضا تمایل نداشتند و در مقابل سرمایه‌گذاران نیز سرمایه‌گذاری نمی‌کردند. ما نیز در این سال سرمایه‌گذاری جدیدی نداشتیم، اما در پرتفوی خود توانستیم رشد چشم‌گیری داشته باشیم. علاوه برآن یکی دیگر از استارتاپ‌هایمان توانست مجدد جذب سرمایه داشته باشد. همچنین، در آستانه خروج از سرمایه‌گذاری برای یکی از استارتاپ‌های پرشیافاند هستیم.

سال 1403 را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

پتانسیل رشد در سال آینده بسیار بیشتر از امسال است. به نظرم، سرمایه‌گذاران باید در سال جدید ریسک‌پذیری خود را افزایش دهند و در کنارآن استارتاپ‌ها باید دانش‌ و توانایی‌های خودشان را مضاعف کنند و همواره در حال یادگیری باشند. ما نیز در سال پیش‌رو حضور پررنگتری خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه فضای نوآوری و بهبود کاستی‌های سال گذشته باشیم.

نویسنده: هانیه عرفانی‌نژاد

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
تحول مشاغل با تغییرات فناورانه افزایش چهار برابری شرکت‌های‌ دانش‌بنیان حوزه نفت نسبت به دو سال قبل پاندمی کرونا منجر به تحول در صنعت خرده‌فروشی شد معلم خصوصی، قابلیت تازه فیلیمو مدرسه جزئیات ایستگاه کار اینوتکس ۲۰۲۴ با محوریت توسعه سرمایه انسانی راه‌اندازی اولین شهرک نوآور و هوشمند شیلات و گلخانه‌ای ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در استان سمنان افتتاح شد سمپاشی یک هکتار زمین کشاورزی با کمک پهباد تنها در ۱۰ دقیقه تبدیل پارک فناوری پردیس به هاب همکاری‌های مشترک با کشورهای همسایه تغییر روند برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی بهره‌وری دو تجهیز راهبردی جدید استخراج نفت در کشور بومی‌سازی می‌شود برگزاری رویداد المپیک فناوری در پایان مهرماه ۱۴۰۳ بروشورهای راهنمای سرمایه‌­گذاری برای انگاره‌سازی منتشر می‌شوند برگزاری نوبت دوم مجامع عمومی اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در هفته اول خرداد بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از غرفه کارخانه نوآوری آمپر در اینوتکس ۲۰۲۴
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها