تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع شرکت‌های دانش بنیان استان خوزستان:

صندوق نوآوری به دنبال پیوند شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری به دنبال پیوند میان شرکت‌های دانش ‌بنیان و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور است؛ این هدف را در صندوق با جدیت پیگیری می‌کنیم و دولت هم پشت آن ایستاده است.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 23 خرداد ماه جاری در جریان سفر یک روزه خود به استان خوزستان با جمعی از مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان این استان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار، مدیران این شرکت‌های دانش بنیان به بیان مسائل و دغدغه‌های خود در زیست بوم نوآوری استان خوزستان پرداختند و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز ضمن تاکید بر ضرورت رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان خوزستان، برنامه‌های صندوق نوآوری در این مسیر را تشریح کرد.

در ابتدای این نشست دکتر راضی جلالی رییس پارک علم و فناوری استان خوزستان گزارشی از اقدامات پارک با هدف حمایت از شرکت های دانش‌بنیان استان ارایه کرد.

در ادامه این نشست دکتر خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امروز از نزدیک در جریان پیشرفت‌های صورت گرفته در زیست‌بوم نوآوری استان خوزستان قرار گرفتم که بسیار تحسین‌برانگیز است و جای خوشحالی دارد.

دکتر خیاطیان تصریح کرد: امروز این امکان فراهم شد تا در جریان فعالیت‌های برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان قرار گیرم. این شرکت‌ها انصافا بسیار توانمند بوده و محصولاتی با تکنولوژی بالا را به تولید رسانده بودند و آمار فروش آنها نیز بالا بوده و از نیروی انسانی نخبه بومی نیز بهره‌مند هستند.

خیاطیان در ادامه با اشاره سابقه توجه کشور به حوزه فناوری و نوآوری تصریح کرد: ما دو دهه نسبتا طلایی را در این حوزه سپری کردیم و امروز توسعه شرکت‌های دانش ‌بنیان و نقش‌آفرینی بی‌بدیل آن‌ها در توسعه فناوری در کشور به عینه مشاهده می‌شود. در این سال‌ها تصویب قوانین بالادستی به کمک توسعه فناوری ایران آمد و از همه مهم‌تر مقام معظم رهبری نیز پای کار توسعه فناوری ایستاده‌اند و از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت همه‌جانبه کردند و انصافا هم شرکت‌های دانش ‌بنیان خوش درخشیدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسائل بحرانی و گلوگاه‌های مهم کشور را همگان دیده و به آن اذعان دارند، گفت: ما امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که پس از گذشت دو دهه می‌توان گفت موضوع دانش ‌بنیان دیگر یک موضوع لوکس و زینتی تلقی نمی‌شود و نقش آن در توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است.

در پایان این نشست قراردادهای تسهیلاتی که در سفر اخیر مصوب شد به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شد.

اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

آخرین اخبار اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی
صندوق نوآوری و شکوفایی حامی شرکت‌های پیشگیری از سرطان شد پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه ساختمان کنیا برپا می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا آغاز سرمایه‌گذاری روی طرح «کتتر انتقال جنین»، برنده قسمت هجدهم مسابقه شکوفا پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه تخصصی صنعت برق مشهد برپا می‌شود آمادگی صندوق نوآوری برای ارائه طرح جامع «نظام تامین مالی نوآوری کشور» حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه تخصصی کشاورزی شیراز فراخوان پژوهشی با عنوان «تولید نمونه نیمه‌تجاری نیکوتین به عنوان ماده اولیه دارویی در ریشه‌های موئین تنباکو بر پایه فناوری کریسپر» انتشار فراخوان پژوهشی با عنوان «تولید روغن غنی از امگا 3 از سویه‌های جدید آئورانتیوکیتریوم با کمک فناوری‌‌های تکامل تطبیقی و مهندسی متابولیک» فراخوان پژوهشی با عنوان «سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان مبتنی بر تصاویر پانورامیک (OPG)» منتشر شد فراخوان پژوهشی با عنوان «کیت تشخیص مبتنی بر نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتزشده با پروتئین‌های گیاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی» شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی چین شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به نمایشگاه نفت و گاز روسیه می‌روند صندوق نوآوری و بانک پاسارگاد دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها