تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

رییس صندوق نوآوری در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهید چمران اهواز خبرداد:

اعطای گرنت به سفارش نیاز فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان به دانشگاه‌ها

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه‌‌ را چشمه‌ جوشان تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان توصیف کرد و گفت: گرنت‌ تحقیق و توسعه صندوق نوآوری سازوکار خوبی را برای توسعه فعالیت‌های دانشگاه‌ها در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده است.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان خوزستان با اعضای هیئت رییسه دانشگاه شهید چمران اهواز دیدار و طی آن زمینه‌های همکاری این صندوق با دانشگاه‌های سراسر کشور را برشمرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این دیدار ضمن معرفی خدمات این صندوق به زیست‌بوم نوآوری کشور، گفت: یکی از زمینه‌های همکاری ما با دانشگاه‌های کشور، حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌هایی است که در حوزه فناوری نیز به کار گرفته می‌شود. در این زمینه ما با گرنت تحقیق و توسعه در خدمت توسعه و تقویت ایده‌های فناورانه در سطح دانشگاه‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه اعتقاد ما در صندوق نوآوری این است که دانشگاه‌‌ چشمه‌ جوشان تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: بر این اساس، گرنت‌ تحقیق و توسعه صندوق نوآوری به میزان ۵۰۰ میلیون تومان به سازوکار خوبی برای توسعه فعالیت‌های دانشگاه‌ها در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شده است.

او افزود: در خدمت گرنت، شرکت‌ دانش‌بنیان نیاز فناورانه و تحقیق و توسعه خود را به صندوق نوآوری اعلام می‌کند. ما نیز این نیاز را در قالب فراخوان به دانشگاه‌ها ارائه می‌دهیم و تیم‌ها یا افراد پژوهشگری که برای رفع آن نیاز اعلام آمادگی کنند را به شرکت‌ دانش‌بنیان متقاضی متصل می‌کنیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: مدل دیگر کار ما آن است که دانشگاه اعلام می‌کند که ایده‌ یا طرحی دارد که در شرکت‌های دانش‌بنیان یا فضای فناوری کشور قابل استفاده است. معاقب آن ما در صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام می‌کنیم که چنین طرحی از سوی یک دانشگاه وجود دارد و هر شرکت دانش‌بنیانی که برای اجرای این طرح تمایل داشت می‌تواند کمک‌هزینه‌های تحقیق و توسعه را از صندوق نوآوری دریافت کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان توسعه شتابدهنده‌های دانش‌بنیان را نیز وجه دیگری از همکاری دانشگاه‌ها با صندوق نوآوری برشمرد و گفت: در زیست‌بوم نوآوری، کار شتابدهنده‌ها این است که از ایده‌ها و خلاقیت‌ها حمایت کنند تا به محصول قابل عرضه در بازار تبدیل شوند. این بستر، یکی دیگر از زمینه‌های همکاری صندوق نوآوری با دانشگاه‌هایی است که در ساختار خود شتابدهنده دانش‌بنیانی را ایجاد کرده‌اند.

اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

آخرین اخبار اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی
صندوق نوآوری و شکوفایی حامی شرکت‌های پیشگیری از سرطان شد پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه ساختمان کنیا برپا می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا آغاز سرمایه‌گذاری روی طرح «کتتر انتقال جنین»، برنده قسمت هجدهم مسابقه شکوفا پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه تخصصی صنعت برق مشهد برپا می‌شود آمادگی صندوق نوآوری برای ارائه طرح جامع «نظام تامین مالی نوآوری کشور» حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه تخصصی کشاورزی شیراز فراخوان پژوهشی با عنوان «تولید نمونه نیمه‌تجاری نیکوتین به عنوان ماده اولیه دارویی در ریشه‌های موئین تنباکو بر پایه فناوری کریسپر» انتشار فراخوان پژوهشی با عنوان «تولید روغن غنی از امگا 3 از سویه‌های جدید آئورانتیوکیتریوم با کمک فناوری‌‌های تکامل تطبیقی و مهندسی متابولیک» فراخوان پژوهشی با عنوان «سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان مبتنی بر تصاویر پانورامیک (OPG)» منتشر شد فراخوان پژوهشی با عنوان «کیت تشخیص مبتنی بر نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتزشده با پروتئین‌های گیاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی» شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی چین شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به نمایشگاه نفت و گاز روسیه می‌روند صندوق نوآوری و بانک پاسارگاد دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها