تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

در نشست روسا و معاونین صندوق نوآوری و شوفایی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بررسی شد:

برنامه‌ریزی مشترک برای محرومیت‌زدایی به کمک دانش‌بنیان‌ها

در نشست مشترک رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بر بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در محرومیت‌زدایی تاکید شد.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این نشست صبح امروز شنبه 27 خرداد 1402 در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد و در آن، دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، دکتر زمانیان عضو هیئت عامل، دکتر ذوالفقاری معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و دکتر فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد حضور داشتند.

دکتر خیاطیان در این نشست با اشاره به فرایند شکل‌گیری صندوق نوآوری و شکوفایی و تشرح مسئولیت‌های قانونی آن، صندوق را مولود قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خواند و گفت: مسئولیت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، تامین مالی زیست‌بوم دانش‌‎بنیان در کشور است. امروز به لطف برنامه‌ریزی‌ها و اهتمام دولت مردمی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، بیش از 8600 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری فعالیت می‌کنند و به موجب قانون و اسناد بالادستی، نقش مهمی در حمایت از این شرکت‌ها، بر عهده صندوق نوآوری قرار گرفته است.

دکتر خیاطیان، با اشاره به تناسب نداشتن افزایش سرمایه صندوق با رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، ابراز امیدواری کرد با دستور رئیس محترم جمهوری، مبنی بر افزایش سرمایه صندوق به 100 همت ظرف مدت 5 سال، زمینه حمایت همه‌جانبه و حداکثری از فعالیتهای دانش‌بنیان در کشور فراهم شود.

او اشتغال را یکی از برنامه‌های مهم دور جدیدِ فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و افزود: در حال حاضر، صندوق با شرایط مشخصی، در ازای به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های دانش بنیان، به آنها با همکاری بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و مهرایران، تسهیلات اشتغال‌زایی ارزان‎قیمت پرداخت می‌کند.

خیاطیان با اشاره به تسهیلات تکلیفی اشتغال‌زایی قانون بودجه، تصریح کرد: بانک‌ها از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تا ابتدای خرداد ماه سال‌جاری مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به حوزه دانش‌بنیان و خلاق اعطا کردند که این امر موجب تثبیت و اشتغال جدید مجموعاً به تعداد ۲۹۵۰ نفر شده است.

او ادامه داد: امسال نیز از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه برای اشتغال‌زایی حوزه دانش بنیان، ۵۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که انشاالله در صورت جذب و تخصیص کامل، علاوه بر افزایش ۱.۵برابری میزان تولید شرکت‌هایِ دانش‌بنیانِ متقاضیِ تسهیلات، زمینه تثبیت و اشتغال حداقل 20 هزار نفر را نیز در این حوزه فراهم خواهد کرد. از سوی دیگر با توجه به ظرفیت 35 هزار میلیارد تومانی همین بند برای اشتغال‌زایی از طریق کمیته امداد می‌توان با هم‌افزایی این تسهیلات، زمینه اثربخشی بیشتری را در این بند رقم بزنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، ضمن تاکید بر ضرورت به عمل آوردن حمایت‌های بیشتر در استان‌های کم‌برخوردار؛ ابراز امیدواری کرد توزیع منابع این تبصره به نحوی انجام شود که علاوه بر اثربخشی در توسعه اکوسیستم دانش‌بنیان، نقش مهمی را در فرایند محرومیت‌زدایی مناطق محروم و کم‌برخوردار ایفا کند.

همچنین در این نشست مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد خمینی(ره) گفت: حمایت از اشتغال نخبگان و شکوفایی استعدادها از جمله دغدغه‌ها و وظایف راهبردی کمیته امداد به شمار می‌رود که همواره درصددیم با کمک نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور به این دو هدف جامه عمل بپوشانیم.

او افزود: در همین زمینه آمادگی داریم با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی و بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه اشتغال نخبگان و شکوفایی استعدادهای کشور به خصوص در مناطق کمتر برخوردار را فراهم کنیم.

بختیاری با اشاره ظرفیت بالای اشتغال خانگی در کشور تصریح کرد: کمیته امداد تاکنون حمایت‌های مختلفی از افزایش اشتغال خانگی انجام داده که به نظر می‌رسد موضوع بازاریابی رکن مهمی در این زمینه است که می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شد.

اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

آخرین اخبار اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی
صندوق نوآوری و شکوفایی حامی شرکت‌های پیشگیری از سرطان شد پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه ساختمان کنیا برپا می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا آغاز سرمایه‌گذاری روی طرح «کتتر انتقال جنین»، برنده قسمت هجدهم مسابقه شکوفا پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه تخصصی صنعت برق مشهد برپا می‌شود آمادگی صندوق نوآوری برای ارائه طرح جامع «نظام تامین مالی نوآوری کشور» حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه تخصصی کشاورزی شیراز فراخوان پژوهشی با عنوان «تولید نمونه نیمه‌تجاری نیکوتین به عنوان ماده اولیه دارویی در ریشه‌های موئین تنباکو بر پایه فناوری کریسپر» انتشار فراخوان پژوهشی با عنوان «تولید روغن غنی از امگا 3 از سویه‌های جدید آئورانتیوکیتریوم با کمک فناوری‌‌های تکامل تطبیقی و مهندسی متابولیک» فراخوان پژوهشی با عنوان «سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان مبتنی بر تصاویر پانورامیک (OPG)» منتشر شد فراخوان پژوهشی با عنوان «کیت تشخیص مبتنی بر نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتزشده با پروتئین‌های گیاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی» شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی چین شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به نمایشگاه نفت و گاز روسیه می‌روند صندوق نوآوری و بانک پاسارگاد دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها