تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اتاق خبر شاپرک

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت

گزارش شهریور شاپرک

شاپرک، گزارش شهریور ۱۴۰۲ را منتشر کرد

گزارش شهریور شاپرک

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت که با نام شاپرک شناخته می‌شود، گزارش اقتصادی شهریور ۱۴۰۲ خود را منتشر کرد. در این گزارش، به جایگاه شاپرک در اقتصاد کشور، عملکرد این شرکت و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت در آخرین ماه تابستان و وضعیت بانک‌ها اشاره شده است.

به گزارش‌ تریبون‌نیوز،‌ شرکت شاپرک برای تهیه این گزارش، شاخص‌های مختلفی را در نظر گرفته است. این شاخص‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • جایگاه شاپرک در اقتصاد ملی
  • شاخص‌های عملکردی شاپرک در شهریور ۱۴۰۲
  • شاخص‌های کیفیت انجام خدمات پرداخت الکترونیکی کارت
  •  شاخص‌های بازار شبکه پرداخت الکترونیک کارتی (شامل عملکرد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و عملکرد بانک‌های صادرکننده و پذیرنده)

جایگاه شاپرک در اقتصاد ملی

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت، در ابتدای گزارش شهریورماه خود به ارزش تراکنش‌های شاپرک در یک سال اخیر پرداخته و نسبت آن را با نقدینگی محاسبه کرده است. 

طبق این گزارش، ارزش تراکنش‌های شاپرک در فروردین سال جاری، ۲۹/۷۵ درصد کاهش یافته است. در ادامه گزارش شماره ۹۹ شاپرک، ارزش تراکنش‌های این شرکت در طول زمان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین، روند فصلی این ارزش‌ با تولید ناخالص داخلی از بهار ۱۳۹۹ تا زمستان ۱۴۰۱ مقایسه شد.

 

 

شاپرک در این گزارش، آماری از میزان رشد مبلغ انجام شده از مهر ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ نیز ارائه کرد. براساس این نمودار، بیشترین تراکنش‌های مربوط به اسفند ۱۴۰۱ بوده و کمترین تراکنش در فروردین ۱۴۰۲ انجام شده است.

این شرکت همچنین میزان تراکنش‌های انجام‌شده را نیز در یک‌سال اخیر مورد بررسی قرار داده است. عملکرد ابزارهای پذیرش، چه ابزارهای پذیرش اینترنتی و چه ابزارهای پذیرش موبایلی نیز در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است. براساس این گزارش، سهم کارتخوان‌های فروشگاهی ۹۲/۱۰ درصد است و نسبت به دیگر ابزارهای پذیرش، در جایگاه اول قرار دارد.

شاپرک در گزارش خود برای آن‌که بتواند کیفیت خدمات این شرکت را بررسی کند، میزان تراکنش‌های موفق و ناموفق را اعلام کرده است. طبق این گزارش، کیفیت خدمات شاپرک در شهریور ۱۴۰۲، ۹۹/۹۹ درصد بوده است.

براساس گزارش شماره ۹۹ شاپرک،‌ سهم «به‌ پرداخت ملت» در بین شرکت‌های PSP از بازار کارتخوان‌های فروشگاهی بیشتر از دیگر پذیرنده‌های شاپرک بوده است. پرداخت الکترونیک پاسارگاد نیز بیشترین سهم را در بین کارتخوان‌های فروشگاهی تراکنش‌دار دارد.

 

براساس گزارش شماره ۹۹ شاپرک،‌ سهم «به‌ پرداخت ملت» در بین شرکت‌های PSP از بازار کارتخوان‌های فروشگاهی بیشتر از دیگر پذیرنده‌های شاپرک بوده است. پرداخت الکترونیک پاسارگاد نیز بیشترین سهم را در بین کارتخوان‌های فروشگاهی تراکنش‌دار دارد.

طبق این گزارش، بانک‌های ملت، ملی و صادرات،‌ بیشترین گردش مالی را در شهریور امسال داشته‌اند. موسسه اعتباری توسعه و بانک توسعه صادرات ایران نیز کمترین گردش مالی را به خود اختصاص داده‌اند.

برای خواندن متن کامل این گزارش، روی لینک کلیک کنید.

اتاق خبر شاپرک

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت

آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها