تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

 کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری در ایران
در اولین روز از برپایی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ رونمایی شد؛

 کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری در ایران

 کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری در ایران

در اولین روز آغاز به کار ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، مراسم رونمایی از کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری در ایران توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که با نام ایران اکسپو ۲۰۲۴ شناخته می‌شود، صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که تا روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، رئیس‌جمهور، رئیس اتاق بازرگانی ایران و وزیر صمت سخنرانی کردند. این نمایشگاه با هدف ارائه توانمندی‌های صادراتی ایران در بخش‌های صنعت ساختمان و خودروسازی، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری و پتروشیمی، برپا شده و نمایندگانی از حدود ۷۰ کشور جهان در آن شرکت کرده‌اند.

رونمایی از کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری در ایران

اتاق بازرگانی تهران نیز که در سالن‌های 41 و 35 در غرفه‌های استان تهران و اتاق‌های بازرگانی حضور فعال دارد، در نخستین روز این نمایشگاه، از «کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری در ایران» رونمایی کرد. در این مراسم که با حضور حسن‌ صمدزاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران، محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، فریال مستوفی، رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران، احمد جمالی، معاون سازمان سرمایه‌گذاری، کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و محمدعلی مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران برگزار شد، این کتاب راهنما به فعالان اقتصادی خارجی و سفارتخانه‌های خارجی در کشور معرفی شد.

در آغاز این مراسم رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران درباره کتاب «راهنمای سرمایه‌گذاری در ایران» گفت: ما در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران یک کار پژوهشی را انجام دادیم و زیربخش‌های کلیدی هشت‌گانه را شناسایی کرده‌ایم. برهمین اساس، ما هفت بروشور را در بخش‌های انرژی، صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، سلامت و خدمات تهیه کردیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، فریال مستوفی توضیح داد: این کتابچه‌ها هر سال به‌روزرسانی می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند آن را در سایت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران دریافت و مطالعه کنند. این مجموعه برای سفارت‌خانه‌های ایران در تمامی کشورها و سفارت‌‌خانه‌های خارجی در ایران ارسال می‌شود تا آنها از ظرفیت‌ها و قوانین سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آگاه شوند. (لینک دریافت کتاب راهنما در انتهای خبر)

تحریم به نتیجه نمی‌رسد

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران اکسپو 2024 ابراهیم‌ رئیسی، رئیس‌جمهور، این نمایشگاه را دلیلی بر تلاش‌های متخصصان ایرانی در عرصه فناوری و نوآوری دانست و گفت: نمایشگاه ایران اکسپو نشان‌دهنده آن است که هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نمی‌رسند. ایران می‌تواند در عرصه‌های مختلفی برای جهانیان نوآوری داشته باشد و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی، تجاری و صادراتی، آن است که ما توانسته‌ایم و باز هم می‌توانیم.

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران، نیز در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فهرست ظرفیت‌های اقتصاد ایران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را طولانی عنوان کرد که ایران اکسپو نمادی از تنها بخشی از توانمندی‌های تولیدی ایران را در این نمایشگاه خواهید دید.

رئیس اتاق ایران همچنین از صاحبان کسب‌وکار و فعالان اقتصادی خواست تا افق دید خود را فراتر از سطح غرب‌ آسیا ببرند و افزود: اگر افق دید خود را از سطح غرب آسیا و بحران‌های امنیتی آن فراخ‌تر ساخته و تصویری کلان از جهان را تصور کنیم، خواهم دید که توسعه برون‌گرایانه به‌وجه غالب عرصه بین‌الملل تبدیل شده و بنیان مشروعیت نظام‌های سیاسی را با پیشرفت اقتصادی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان پیوند زده است. در چنین فضایی شرط توفیق برنامه‌های توسعه ملی ایجاد تعامل هم‌افزا میان ظرفیت‌ها و ضرورت‌های داخلی برای توسعه از یک‌سو و الزامات ناشی از روندهای پرقدرت اقتصاد جهانی از دیگر سو است. دیپلماسی اقتصادی، محل و ابزار ایجاد این تعامل محسوب می‌شود. طراحی و پیگیری این دیپلماسی اقتصادی، مستلزم توجه به واقعیات کلان است.

نقش اتاق‌های بازرگانی در توسعه اقتصادی و صادرات

رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی، دولت‌ها به همکاری بخش خصوصی نیازمندند، گفت: شکل‌گیری زنجیره ارزش منطقه‌ای در سطح کلان وابسته به همکاری دولت‌هاست، اما در میدان و محیط عملیاتی به‌شدت به همکاری بخش خصوصی کشورهای منطقه نیازمند است. در این راستا اتاق‌های بازرگانی می‌توانند نقش کلیدی در عملیاتی کردن زنجیره ارزش منطقه‌ای و گسترش آن به حوزه‌های مختلف ایفا کنند.

لازم به ذکر است که اتاق بازرگانی تهران در این نمایشگاه براساس اولویت‌های سرمایه‌گذاری و زنجیره ارزش‌های استان، در دو سالن ۳۵ و ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارد تا به توسعه زنجیره ارزش پوشاک و دارو که اولویت‌های اتاق بازرگانی تهران برای جذب سرمایه‌گذاری هستند و دیگر زنجیره ارزش‌های استان کمک کند.

 

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

آخرین اخبار اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها