تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اتاق خبر انجمن تجارت الکترونیک تهران

رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی برگزار شد

رویداد ملی تجارت الکترونیکی با هدف ایجاد فرصت برای تعامل بین صاحبان کسب‌وکار و ایجاد شبکه ارتباطی بین آن‌‌ها برگزار شد. این رویداد به منظور تشویق سرمایه‌گذاران و نهادهای مالی به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی برگزار شده و فرصت‌های ایجاد شده توسط وزارت صمت برای رشد کسب‌وکارها در کشور را معرفی می‌کند.

همچنین، ظرفیت‌های داخلی کشور در زمینه تجارت الکترونیکی نیز به سرمایه‌گذاران و تجار داخلی و خارجی معرفی می‌شود. این رویداد انگیزه‌بخشی برای منابع انسانی مستعد به منظور ورود به این حوزه کسب‌وکار فراهم می‌کند و برترین شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک را تجلیل می‌نماید، تمام این اقدامات توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی شکل گرفت و برگزار شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، امین کلاهدوزان، مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در ابتدای این رویداد گفت: «در حال حاضر بحثی درباره تفاهم‌نامه‌ها و مسیرهای همکاری بین دولت و فناوران خصوصی وجود دارد. در گذشته‌ی دو سال، دولت به بخش اقتصادی کشور و ارزش‌های مردمی توجه ویژه‌ای داشته و این رویکرد را در وزارت صمت نیز اعمال کرده‌ایم. اساساً، بر این رویکرد استوار شده‌ایم که بسیاری از وظایف و امور به عهده بخش خصوصی خواهد بود و نقش و مشارکت دولت به حداقل ممکن خواهد بود.»

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود:«در این زمینه، امروز تفاهم‌نامه‌ها و مسیرهای همکاری مشترک بین دولت و بخش فن‌آور و نوآور خصوصی در حوزه‌های مختلف امضا می‌شود. این اقدام به منظور شروعی برای جلب و مشارکت فعال بخش خصوصی در اجرای امور و کاهش تصدی‌گری دولت در فعالیت‌های بخش خصوصی است.»

سعید محمدی، نایب‌رئیس انجمن تجارت الکترونیک بیان کرد:« در این زمینه، امروز تفاهم‌نامه‌ها و مسیرهای همکاری مشترک بین دولت و صنعت فن‌آوری و نوآوری در زمینه‌های گوناگون امضا می‌شوند. این اقدام هدفمند به منظور ایجاد نقطه شروع برای جلب و مشارکت فعال بخش خصوصی در اجرای امور و کاهش نقش برداشتی و تصدی‌گری دولت در فعالیت‌های بخش خصوصی است. این تفاهم‌نامه‌ها و مسیرهای همکاری از طریق افزایش اشتراک اطلاعات، ارتقاء هماهنگی و توجیه اقتصادی، فرصت‌های جدیدی را برای بهبود همکاری بین دولت و صنعت فن‌آوری فراهم می‌آورند.»

سعید محمدی ادامه داد:« افزایش توسعه و شفافیت در پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی، ایجاد شرایط مثبتی برای توسعه بازار و افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها خواهد داشت. افزایش اعتماد، منجر به افزایش فعالیت‌های تجارت الکترونیکی و ارتقاء سهم آن در اقتصاد کشور خواهد شد. همچنین، ایجاد زیرساخت‌های مدرن و ارتقاء فناوری‌ها نیز نقش مهمی در افزایش توانایی عرضه کالاها در پلتفرم‌های شفاف خواهد داشت.»

او در پایان افزود:«به طور کلی، با ایجاد شرایط محیطی مناسب و ارتقاء تکنولوژی‌ها، می‌توان به افزایش سهم تجارت الکترونیکی در کشور افزود و در این راستا پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را شاهد بود.»

 

سوره پوراشرف | خبرنگار تریبون‌نیوز

اتاق خبر انجمن تجارت الکترونیک تهران

آخرین اخبار منتشر شده
طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها توانمندسازی شرکت‌های حوزه سلامت در اولویت قرار گیرد فرآیندهای سازمان غذا و دارو با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان برون‌سپاری می‌شود ۱۶ کشور در بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث حضور دارند اثرات وضعیت اجتماعی کشور بر نرخ سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری حوزه معدن نمایشگاه «نشان ولایت»، در موزه بانک ملی ایران برگزار می‌شود تعطیلی شنبه هیچ مغایرتی با احکام اسلامی ندارد ۲.۹ میلیون تن انواع محصول در بورس کالا عرضه شد آیین‌نامه رفع تعهدات ارزی اصلاح شد
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها