تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 28 اردیبهشت 1403

اتاق خبر انجمن تجارت الکترونیک تهران

در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه تجارت الکترونیک در کشور؛

نیما قاضی از تشکیل دو کمیسیون جدید خبر داد

پنجمین نشست صبحانه انجمن تجارت الکترونیک تهران با حمایت مدیانا، با محوریت سرمایه‌های انسانی در 15 آبان ماه برگزار شد. در این نشست، با حضور اعضای انجمن توسعه تجارت الکترونیکی، مشارکت بخش خصوصی و دولتی، چالش‌های مربوط به حوزه منابع انسانی در کشور و اکوسیستم استارتاپی مورد بررسی قرار گرفت.

نیما قاضی، رئیس انجمن تجارت الکترونیک تهران بیان کرد:« کمبود نیروی متخصص در فضای کسب‌وکار، رقابت‌های آسیب‌زای شرکت‌های مختلف و گردش نخبگان، تبدیل به یکی از چالش‌های مهم اکوسیستم شده و اساسا در این وهله، بحران تلقی می‌شود. هدف جمع شدن ما، بررسی این چالش و راه‌کارهای مربوط به این بحران است. در سال‌ها پیش، چالشهای این‌چنینی تنها شامل گروه‌های تخصصی کم‌تری می‌شد، اما امروزه موج مهاجرت همه حوزه‌ها و تخصص‌هارا در برگرفته است.»

نیما قاضی از ورود انجمن به بحث مسئولیت اجتماعی خبر داد

رئیس انجمن تجارت الکترونیک تهران ادامه داد:« بر اساس برآوردهای ناشی از تجربه در ارتباط با شزکت‌های مختلف، شاهد هستیم در شرکت‌های مربوط به تجارت الکترونیک در مقایسه با شرکت‌های سنتی و اقتصاد کلاسیک، توجه بیشتری به مسائل مسئولیت‌های اجتماعی در کشور دارد. یکی از مورادی که انجمن به آن ورود می‌کند، بحث مسئولیت اجتماعی است و در این راستا، دو کمیسیون تعریف کردیم.

فاطمه اشرفی، مدیر سیمرغ (بخش مسئولیت اجتماعی علی‌بابا) در این خصوص توضیح داد:« بر اساس مشاهدات ما و فعالیت‌های شرکت‌های اکوسیستم که فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای این در این حوزه دارند، یک کمیسیون تخصصی با حضور نماینده‌ها در راستای انجام پروژه‌های مسئولیت اجتماعی شروع به فعالیت خواهد کرد و در این وهله از تمام نمایندگان دعوت به حضور و همکاری می‌کند. همچنین انجمن می‌تواند با تدوین گزارش‌های مهم و ارائه آن‌ها، در سطح ملی و بین‌المللی، میزان تاثیرگذاری آن را ارائه دهد.

همچنین کمیسیون دیگری با عنوان پایش بازار و به نمایندگی نیما نامداری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در این کمیسیون نیز با داشتن نگاه تحلیلی و تخصصی در اقتصاد، سعی در رشد تجارت الکترونیک در کل کشور داریم.

عماد قائمی، مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت ایلیا در خصوص چالش‌های مهاجرت بیان کرد:« موضوع مهاجرت در حال حاضر 75% از جمعیت ایران را به عناوین مختلف درگیر کرده است. پرداختن به این مسائل در نشست‌ها برای مورد توجه قرار دادن آن برای کل کشور است. در فضای کسب‌وکار، مهم‌ترین دلیل انتقال افراد به شرکت‌های دیگر، بحث درآمد است. به دلیل مسائل اقتصادی، درآمد و دستمزد مهم‌ترین دغدغه محسوب می‌شود.

او در خصوص راه‌کار افزود:« عوامل مهم در نگه‌داشت نیرو در سازمان‌ها، فعالیت در سازمانی که فضای آموزش، رشد و در نهایت همبستگی را در خود دارا باشد که از دلایل مهم فعالیت طولانی مدت افراد در سازمان‌ها تلقی می‌شود. در این خصوص اقدامات قابل توجه از سوی سازمان‌ها، کیفیت مدیران، گسترش کسب‌وکارها به خارج از ایران، ادغام تکنولوژی در راستای وابستگی کمتر به نیروی انسانی و تعریف معنا برای آن ها است.

عماد قائمی ادامه داد، طبق آمار رصدخانه مهاجرت ایران، 3% از مهاجرت کنندگان، به ایران بازمی‌گردند و دلیل این بازگشت را معنا می‌دانند.
سارا سام‌خوانی، مدیرمنابع انسانی کارگزاری آگاه در خصوص زاویه دید متفاوت به بحران منابع انسانی مطرح کرد:« برای اقدامات موثر در این زمینه، باید به جامه آماری محدودتری متمرکز شد. با جبران خدمات و پرداخت توسط جامعه آماری محدودتر اما اصلی، میتوان به حفظ هسته اصلی پرداخت و همچنین داشتن دفاتری در خارج از تهران، توجه به نیروهای مغفول مانده در استان‌ها و توسعه آن‌ها، می‌توان نتایج چشم‌گیری حاصل کرد.

مدیانا، پلتفرم جامع ارتباط کسب‌وکاها، پنجمین نشست صبحانه انجمن تجارت الکترونیک تهران بود و صادق محمدی، مدیرعامل مدیانا بیان کرد:« مدیانا در 11 سال فعالیت خود، به سیصدهزار کسب‌وکار خدمات پیامکی داده و همچنین شامل خدماتی از جمله تلفنی ابری، باشگاه مشتریان و پیام‌های صوتی است که با حمایت چنین نشست‌هایی سعی در نقش‌آفرینی برای کسب‌وکارهای الکترونیکی و اکوسیستم دارد.»

 

 

 

سوره پوراشرف

اتاق خبر انجمن تجارت الکترونیک تهران

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها