تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اتاق خبر انجمن تجارت الکترونیک تهران

نشست اوراق مرابحه انجمن تجارت الکترونیک تهران
نشست کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری با موضوع انتشار اوراق مرابحه، برگزار شد

برگزاری نشست کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری با موضوع انتشار اوراق مرابحه

نشست اوراق مرابحه انجمن تجارت الکترونیک تهران

به گزارش روابط عمومی انجمن تجارت الکترونیک تهران،‌ کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری انجمن تجارت الکترونیک تهران با همکاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، نشستی را با موضوع انتتشار اوراق مرابحه برگزار کرد. در این جلسه که با حضور فریبا شاکریان مدیر عرضه و پذیرش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، سید حمیدرضا خوش مو و علیرضا قاسمی، به عنوان رئیس و نایب رئیس کمیسیون تامین مالی و سرمایه‌گذاری انجمن تجارت الکترونیک تهران، اعضای انجمن و شماری از نمایندگان شرکت‌های جدید، بر پا شده بود، روش‌های نوین تامین مالی و خلاصه‌ای از ابزارهای مالی فعال در بازار سرمایه و بازار بدهی ایران بررسی شد.

با توجه به افزایش نرخ ارز و همچنین بالارفتن کارمزد تسهیلات بانکی به تبع افزایش سود سپرده‌های بانکی از سوی بانک مرکزی، هزینه تامین مالی برای اکثریت شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال را بالا برده است. ظرفیت‌های مربوط به انتشار اوراق و همچنین جذابیت آنها به دلیل بلندمدت بودن و تسویه اصل بدهی در سررسید، می‌تواند برای پیشبرد طرح‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای شرکت‌ها مفید باشد.

امکان استفاده از دارایی‌های نامشهود برای اولین بار جهت انتشار اوراق مرابحه و تنوع بخشی در تضامین، توسط سازمان بورس و فرابورس ایران، با توجه به آخرین دستورالعمل‌های جاری در بازار سرمایه سبب شده است تامین مالی از این طریق، جایگزین مناسبی برای تسهیلات بانکی باشد. برگزاری این گونه نشست‌ها در راستای آگاهی بخشی اعضای انجمن در خصوص ارائه راهکار برای روش‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان در سال 1402 ادامه خواهد داشت.

منبع

اتاق خبر انجمن تجارت الکترونیک تهران

آخرین اخبار منتشر شده
پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها توانمندسازی شرکت‌های حوزه سلامت در اولویت قرار گیرد فرآیندهای سازمان غذا و دارو با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان برون‌سپاری می‌شود ۱۶ کشور در بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث حضور دارند اثرات وضعیت اجتماعی کشور بر نرخ سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری حوزه معدن
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها