تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

اتاق خبر علی بابا

سفرهای علی بابا

logo

داستان مصور «علی‌بابا و دروازه سفر»

logo

این داستان مصور تقدیم می‌شود به همه کودکان و بزرگسالانی که به جادوی سفر باور دارند.

اولین داستان مصور (کمیک) علی‌بابا یعنی «علی‌بابا و دروازه سفر» منتشر شد!

قصه ما قصه رسوب‌بستن میان روزمرگی‌هاست؛ زمانی که آدم‌ها لابه‌لای کار و تلاش روزمره، رویاهایشان را فراموش می‌کنند و دنیایشان به‌اندازه قلب‌های دلتنگشان کوچک می‌شود.

همین حالا مطالعه این قصه را شروع کنید و داغِ داغ بخوانید:

101 2

102 1103 1

سفر، سرزمین تحول است؛ فرصتی برای آرامش، تماشا، جنب‌وجوش، آموختن، خلق ماجرا و تجربه تازه‌ها.

اینجا سرزمین قصه‌هایی است که مشتاقانه منتظرند تا مسافری از راه برسد و دانه‌به‌دانه و لحظه‌به‌لحظه تجربه‌شان کند؛ مسافری که به جادوی سفر باور داشته باشد و آزادانه دل به این تجربه‌های متنوع بسپارد.

پیوند سفر با داستان و داستان‌سرایی انکارشدنی نیست. نمی‌توان از سفر گفت و شنید اما از دالان داستان‌ها عبور نکرد؛ پس ما هم تصمیم گرفتیم که از داستان‌سرایی برای توسعه برند علی‌بابا و عمیق‌شدن در معنای سفر استفاده کنیم. ما به‌عنوان متولی سفر از این تکنیک استفاده کردیم تا از دنیای قصه‌ها و داستان‌ها آینه‌ای برای پرورش و بازتاب مفهوم عمیق و انسان‌ساز سفر بسازیم و کاری کنیم که همسفرانمان ابعاد و ویژگی‌های برند علی‌بابا را از این مسیر پرماجرا بشناسند.

علی‌بابا که در سال‌های اول فعالیت خود به عنوان فروشنده بلیط و خدمات حمل‌و‌نقل سفر شناخته می‌شد، به‌مرور با گسترش فعالیت‌ها و ایجاد امکان رزرو هتل، تور، اقامتگاه، ویزا، بیمه مسافرتی و… سبد کاملی از خدمات سفر را عرضه کرد. همچنین با خلق رسانه‌ها و محتوای نوآورانه مانند پادکست رادیو دور دنیا، مجموعه‌کتاب سفر، مجله گردشگری علی‌بابا و پلتفرم علی‌بابا پلاس خدمات خود را در کل چرخه سفر گسترش داد و به «همسفر هر سفر» تبدیل شد تا در تمام مراحل سفر حضوری فعال و هوشمندانه داشته باشد.

در سال‌های اخیر تلاش کردیم که با تحول لوگو و مسکات علی‌بابا، طراحی و توسعه تایپ‌فیس (فونت) اختصاصی و… هویتی برای برند علی‌بابا بسازیم که برای این همسفری تمام‌و‌کمال مناسب باشد؛ هویتی که از خصلت متحول‌شونده و متحول‌کننده سفر ریشه گرفته و با ماموریت و تگ‌لاین «همسفر هر سفر» انطباق دارد. حالا مسکات علی‌بابا به‌عنوان عنصر انسانی در بین همه این عناصر هویتی، در قالب اولین داستان مصور ما یعنی «علی‌بابا و دروازه سفر» روایت‌گر هویت برند علی‌بابا شده است.

درواقع انتشار این داستان مصور، قدم دیگری در مسیر توسعه برند علی‌باباست که نه‌تنها با کمک تکنیک قدرتمند داستان‌سرایی، به معرفی و توسعه شخصیت علی‌بابا می‌پردازد و تداعیات قدیمی این شخصیت را به تداعیات جدیدتر و مدرن‌تر تبدیل می‌کند، بلکه گامی در توسعه و تحول حوزه برندینگ در ایران هم محسوب می‌شود.

داستان مصور «علی‌بابا و دروازه سفر» از درون‌مایه‌ای الهام می‌گیرد که مستقیما به معنای عمیق سفر اشاره دارد و در ستایش جادوی سفر است. جادوی سفر دروازه‌ای رنگارنگ و هیجان‌انگیز پیشِ پای انسان می‌گذارد و از او صمیمانه و مشتاقانه به تجربه و تماشا دعوت می‌کند.

کافی است نشانه‌ها را ببینیم، صدای پرواز مرغ سفر را بشنویم و حضور جادوی سفر را با قدرت شگفت‌انگیز خیالمان باور کنیم.

اتاق خبر علی بابا

سفرهای علی بابا

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها