تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 14 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اتاق بازرگانی ایران

خسارت ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهان
کمیسیون گردشگری اتاق ایران عنوان کرد:

خسارت ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهان

خسارت ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهان

بر اساس گزارش کمیسیون گردشگری اتاق ایران، مجموع کل خسارات بر بخش گردشگری بین‌المللی در سه سال دوره کرونا حدود چهار هزار و 200 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، کمیسیون گردشگری اتاق ایران در گزارشی به بررسی وضعیت صنعت گردشگری جهان در دوره همه‌گیری کرونا پرداخته است. بر اساس این گزارش، ورود گردشگران بین‌المللی (گردشگران با اقامت شبانه) از حدود یک میلیارد و 465 میلیون نفر در سال 2019 به 407 میلیون نفر در سال 2020 کاهش یافت که مبین کاهشی معادل 22 درصد طی یک سال بوده است.

در این گزارش آمده است: در سال 2021 ورود گردشگران بین‌المللی افزایش نسبی پیدا کرد اما همچنان حدود 69 درصد کمتر از سال 2019 بود که علت آن تداوم محدودیت پرواز ناشی از همه‌گیری کووید 19 بوده است. همچنین طی این دوره گردشگری داخلی در بسیاری از بازارها تا حدودی رونق پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، در سال 2022 و به موازات کاهش محدودیت‌های سفر ناشی از کووید 19 رونق و شکوفایی دوباره‌ای را شاهد بوده است که علت آن کاهش محدودیت‌های پرواز و سفر بوده است. به طوری که ورود گردشگران بین‌المللی نسبت به سال 2021 به دو برابر افزایش پیدا کرد، با این وجود همچنان شمار گردشگران بین‌المللی حدود 24 درصد کمتر از سال 2019 بود.

این گزارش نشان می‌دهد، در مجموع شیوع بیماری کووید 19 باعث از دست رفتن 2.6 میلیارد گردشگر بین‌المللی در سال‌های 2020، 2021 و 2022 شد که تقریباً معادل دو برابر شمار گردشگران بین‌المللی در سال 2019 بوده است.

در این گزارش آمده است: درآمدهای حاصل از گردشگری بین‌المللی به ترتیب حدود 62 درصد و 59 درصد در سال‌های 2020 و 2021 نسبت به سال 2019 کاهش پیدا کرد اما در سال 2022 درآمدها افزایش یافت. اما همچنان حدود 24 درصد کمتر از دوران پیش از کووید 19 باقی ماند.

بر اساس این گزارش، سهم بخش گردشگری از تولید ناخالص داخلی جهان در نتیجه شیوع کووید 19 از 4 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2019 به 2 درصد در سال سال‌های 2020 و 2021 کاهش پیدا کرد. اما بر اساس برآوردهای مقدماتی این سهم 2.5 درصد در سال 2022 افزایش یافت. در نتیجه مجموع کل خسارات بر بخش گردشگری بین‌المللی در این سه سال حدود 4.2 تریلیون دلار (4200 میلیارد دلار) بوده است.

متن کامل گزارش کمیسیون گردشگری اتاق ایران را اینجا بخوانید.

اتاق خبر اتاق بازرگانی ایران

آخرین اخبار اتاق خبر اتاق بازرگانی ایران
آخرین اخبار منتشر شده
آی‌هیت، نماد افتخار و نشانگر پیشرفت همه‌جانبه علمی‌ و فناوری ایران است بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور افتتاح می‌شود دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول برگزار شد وزارت امورخارجه از نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ حمایت می‌کند اکسپو فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان‌هاست بخش خصوصی ستون فقرات اقتصاد کشور است بازدید امید سحرخیز معاون زیربنایی، تولیدی و اقتصادی بازرس ویژه رئیس‌جمهور از غرفه ایمیدرو زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف رأی بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه شناسنامه‌دار کردن نوآوری‌ها، رسالت مالکیت فکری است فرصت نمایشگاه ایران اکسپو برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی حضور دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 پیگیری اتاق ایران برای بهبود محیط کسب‌و‌کار و تقویت تجارت ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» اعمال فیلترینگ در دیسکورد و مشکلات گسترده آن
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها