تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

اتاق خبر وینداد

مصاحبه‌ی تریبون‌نیوز با محمد حسین امیری مدیرعامل وینداد در نمایشگاه الکامپ
مدیرعامل وینداد در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز بیان کرد

بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی نابوده شده‌اند

مصاحبه‌ی تریبون‌نیوز با محمد حسین امیری مدیرعامل وینداد در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/وینداد یک پلتفرم حقوقی است که به کسب‌وکارهای ایرانی خدمات حقوقی ارائه می‌دهد. این پلتفرم در سال‌های اخیر توانسته با تعداد بسیار زیادی از کسب‌وکارها همکاری کند و خدمات خود را ارائه دهد. این پلتفرم در نمایشگاه الکامپ 1402 نیز حضور داشت. محمدحسین امیری، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل وینداد درباره‌ی این کسب‌وکار به تریبون‌نیوز گفت: «وینداد پلتفرم ارائه‌ دهنده‌ی خدمات حقوقی مختص کسب‌وکارها است. حدود پنج سال است که در این حوزه مشغول به فعالیت هستیم. در این مدت توانسته‌ایم به بیش از هشت هزار کسب‌و‌کار خدمات حقوقی مختلفی را ارائه کنیم».

او در خصوص شکل‌گیری این پلترم گفت: «ایده اولیه راه‌اندازی وینداد از آنجایی شروع شد که متوجه شدیم خدمات حقوقی بسیار گران هستند و شرکت‌های استارتاپی و کارآفرینان نوپا به دلیل گرانی از این خدمات استفاده نمی‌کنند. از طرف دیگر مسائل حقوقی در ایران به صورتی هستند که خود کارآفرینان توان و دانش حل آن‌ها را ندارند و نیاز به یک همکار وجود دارد. این دو مسئله باعث شد تا به سمت را‌ه‌اندازی وینداد برویم. در واقع به دنبال این بودیم سرویسی را ارائه کنیم تا همه‌ی افراد از سرتاسر ایران بتوانند به خدمات حقوقی تخصصی و مقرون به صرفه دسترسی پیدا کنند».

امیری درباره‌ی فرهنگ‌سازی در این حوزه نیز افزود: «یکی از بخش‌هایی مورد توجه وینداد فرهنگ‌سازی در این حوزه بوده است. یکی از بخش‌هایی که با توجه به همین امر راه‌اندازی کرده‌ایم، وینداد آکادمی است. در این بخش بیش از 50 وبینار و کارگاه آموزشی را برگزار کرده‌ایم که حدود 3000 نفر نیز در آن‌ها شرکت کرده‌اند. همچنین در حال حاضر مجله حقوقی وینداد بزرگ‌ترین مرجع حقوقی کسب‌وکار ایران است. بیش از دو هزار مقاله کاربردی و منحصر به فرد آموزشی در حوزه‌ی حقوقی کسب‌وکارها تولید و منتشر شده است».

او گفت: «در وینداد بخشی را به نام پرسش و پاسخ آنلاین وینداد داریم. تا به امروز به حدود 500 پرسش در این سامانه به صورت آنلاین جواب داده شده است. تمامی این پرسش‌ها توسط حقوقدان‌های وینداد پاسخ داده شده است. این‌ موارد تمام کارهایی است که وینداد در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی انجام داده است».

امیری در ادامه گفت: «در حال حاضر بیش از هشت هزار کسب‌وکار جزو مشتریان وینداد هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند و به طور کلی بیش از 45هزار فرد، شرکت و صنف در وینداد ثبت‌نام کرده‌اند و از کلیه‌ی خدمات استفاده کرده‌اند. بیش از 40میلیارد تومان نیز ما صرفه‌جویی داشته‌ایم در هزینه‌های کسب‌وکارهایی که از وینداد استفاده کرده‌اند».

 او پیرامون حضور این مجموعه در نمایشگاه الکامپ نیز گفت: «وینداد از زمانی که استارتاپ‌ها به الکامپ آمدند در این رویداد حضور داشته‌ است. بازدیدکنندگان و مخاطبان بسیار کم‌تری نسبت به آخرین دوره‌ی برگزاری الکامپ در سال 98 در نمایشگاه امسال حضور دارند. در گذشته استقبال بسیار بیشتر از امسال بود. این کاهش مخاطب به مسائلی مثل وضعیت کشور، اینترنت و اقتصاد دیجیتال مربوط است و قبل از حضور نیز پیش‌بینی این کاهش حضور را می‌کردیم».

او در اخر افزود: «در فاصله‌ی برگزاری دو نمایشگاه با توجه به مشکلات موجود در کشور و اقتصاد دیجیتال ایران شاهد از بین رفتن خیلی از کسب‌وکارهای اینترنتی بوده‌ایم. برخی از آن‌هایی که هنوز حضور دارند نیز دیگر توان حضور در نمایشگاه را ندارند».

اتاق خبر وینداد

5 1 رای
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها