تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 14 اردیبهشت 1403

اتاق خبر آسیاتک

کاهش درآمد آسیاتک نسبت به شهریور
گزارش جدید آسیاتک درمورد درآمد ماه‌های اخیر

کاهش درآمد آسیاتک نسبت به شهریور

کاهش درآمد آسیاتک نسبت به شهریور

گزارش آسیاتک نشان می‌دهد کسب‌وکارها همچنان از محدودیت‌های اینترنتی خسارت می‌بینند. صورت‌های مالی یک‌ماهه آسیاتک منتهی به دی‌ماه 1401 روی کدال منتشر شده است که نشان از کاهش درآمد این شرکت در حوزه خدمات اینترنت دارد؛ حوزه‌ای که اصلی‌ترین درآمد آسیاتک از آن حاصل می‌شود.

به گزارش تریبون نیوز به نقل از دیجیاتو این شرکت در دی‌ماه امسال از ارائه خدمات اینترنت ADSL ،TD-LTE، تلفن ثابت VOIP، پهنای باند اینترنت، اینترنت OWA و مکالمات بین‌الملل به کاربران و خدمات عمده‌فروشی اینترنت حدود 75 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

این درحالی است که درآمد آسیاتک در شهریور و مردادماه از این حوزه به‌ترتیب 80.7 و 77.8 میلیارد تومان بوده. به‌نظر می‌رسد همچنان به علت ادامه‌دار بودن فیلترینگ و سهم قابل‌توجه اینستاگرام و واتس‌اپ از ترافیک مصرفی، تقاضا برای تمدید یا خرید سرویس اینترنت پایین است. البته بایستی به سهم یک روز بیشتر ماه‌های تابستان نسبت به زمستان در این گزارش عملکرد توجه داشت.

آسیاتک گرچه در این بخش با افت درآمد روبه‌رو شده، اما سعی کرده است با ارائه محتوای دیتاسنتر IXP، انتقال داخل شبکه، آدرس شبکه، میزبانی دیتاسنتر، سرور اختصاصی، پیامک و فروش کالا و تجهیزات از قبیل مودم، سرور و… این افت درآمدی را جبران کند.

درآمد این شرکت از خدمات فناوری اطلاعات حدود 37.3 میلیارد تومان و فروش کالا 1.8 میلیارد تومان بوده تا جمع درآمد آن به 114 میلیارد تومان در دی‌ماه برسد. این رقم 7 میلیارد تومان کمتر از آذر و یک میلیارد تومان کمتر از شهریورماه است.

گفتنی است آسیاتک با سهم بازار 11.17 درصدی در حوزه اینترنت ثابت، طی 9 ماه ابتدایی امسال موفق به ثبت سود خالص 129 میلیارد تومانی شده است.

گزارش کدال آسیاتک

منبع

اتاق خبر آسیاتک

آخرین اخبار منتشر شده
آی‌هیت، نماد افتخار و نشانگر پیشرفت همه‌جانبه علمی‌ و فناوری ایران است بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور افتتاح می‌شود دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول برگزار شد وزارت امورخارجه از نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ حمایت می‌کند اکسپو فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان‌هاست بخش خصوصی ستون فقرات اقتصاد کشور است بازدید امید سحرخیز معاون زیربنایی، تولیدی و اقتصادی بازرس ویژه رئیس‌جمهور از غرفه ایمیدرو زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف رأی بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه شناسنامه‌دار کردن نوآوری‌ها، رسالت مالکیت فکری است فرصت نمایشگاه ایران اکسپو برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی حضور دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 پیگیری اتاق ایران برای بهبود محیط کسب‌و‌کار و تقویت تجارت ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» اعمال فیلترینگ در دیسکورد و مشکلات گسترده آن
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها