تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

اتاق خبر نوبیتکس

امیر حسین راد در پنل رمزارز الکامپ

مدیرعامل نوبیتکس: محدودیت‌ها سرمایه را از پلتفرم‌های بومی رمزارز فراری می‌دهد

امیر حسین راد در پنل رمزارز الکامپ

مدیرعامل نوبیتکس استفاده از رمزارز برای پرداخت‌های داخلی و خارجی و ورود نهادهای سنتی به صنعت بلاکچین را دو شرط بزرگ شدن صنعت کریپتو در ایران و جهان دانست و گفت: ایجاد محدودیت در اکوسیستم رمزارزی حد و مرزی دارد؛ چراکه رمزارز سیال است و اگر این محدودیت‎ها زیاد شود، کاربر ایرانی به سمت پلتفرم‌های خارجی و حتی فضای زیرزمینی می‌رود.

امیرحسین راد در پنل «اکوسیستمی که همه را غافلگیر کرد» در نمایشگاه الکامپ با اشاره به محدودیت ها و مشکلاتی که در سال های گذشته اکوسیستم رمزارزی ایران را تهدید می کرده است، گفت: اگر بخواهم به گذشته نگاه کنم، سال هایی مثل سال 99 و 1400 نمی دانستیم که فردا قانونگذار و دولت چه تصمیمی درباره پلتفرم های تبادل رمزارز خواهد گرفت و همواره نگرانی‌های جدی وجود داشت. ادبیات مشترک و فضای مناسب برای گفت و گو نبود اما هر چه جلوتر رفتیم سعی شد این گفت و گوها بیشتر شود و کانال‌های ارتباطی با دولت، مجلس و سایر نهادهای قانونگذار شکل گرفت تا مفاهمه‌ای بین دغدغه‌های دولت و نیازهای اکوسیستم و بخش خصوصی ایجاد شود.

او ادامه داد: در دو سه سال گذشته هم اکوسیستم رمز ارزی بزرگ شده و از حدی عبور کرده که دیگر صحبت از حذف کردنش بی‌معنا باشد، هم در حاکیت سطحی از آگاهی شکل گرفته که دست به اقدامات سلبی نزنند. هرچند کماکان دغدغه‌هایی وجود دارد، اما نوع نگاه به جای حذف این پدیده، به سمت محدود کردن رفته تا از این طریق دست و پای اکوسیستم بسته شود و تاثیرگذاریش کمتر شود. یکی از این محدودیت‌ها نیز محدودیت درگاه‌های بانکی برای واریز و برداشت است.

مدیرعامل نوبیتکس با بیان اینکه نتیجه نگاه جدید، اعمال محدودیت‌هایی برای کنترل‌پذیرتر کردن حوزه رمزارز در کشور است، افزود: مسئله این است که برای این نوع محدودیت‌ها یک آستانه و حد مشخصی وجود دارد. با توجه به اینکه رمزارزها سیال هستند این ریسک وجود دارد که با شدت محدودیت‌ها، سرمایه از پلتفرم‌های بومی فرار کند و به سمت پلتفرم‌های خارجی و بدتر از آن به سوی بازار زیرزمینی برود که در آن صورت کلا کنترل از بین خواهد رفت.

راد گفت: پلتفرم‌ها فضای رمزارز را تا حد قابل قبولی شفاف کرده‌اند؛ چه از سمت کاربر و بحث امنیت دارایی، چه از سمت حاکمیت در بحث جرایم و کلاهبرداری‌های اینترنتی.

راد با بیان اینکه محدودیت‌ها کار ما را سخت کرده و به منافع کسب و کار آسیب زده است، اظهار کرد: تغییر فضا از چهار سال پیش در ایران و در کل دنیا مثبت بوده و رشد زیادی داشته است. ما در بین شرکت‌های بزرگ دنیا اسامی شرکت‌های کریپتویی را می‌بینیم که قبلا اثری از آنها نبود. به عنوان مثال الان ارزش بایننس به‌طور غیررسمی بالغ بر صد میلیارد دلار است. کریپتو بخش مهمی از اقتصاد دنیا را در این چند ساله به خودش اختصاص داده و بلاکچین یکی از ترندهای اصلی در چند سال اخیر بوده است.

مدیرعامل نوبیتکس با اشاره به دو ترند اصلی که می‌توانند در سطح دنیا مطرح باشند، گفت: یک ترند اصلی بلاکچین است که هرچند تمرکززدایی واقعی هنوز اتفاق نیفتاده اما شاید در آینده پلتفرم‌های رمزارز به سمت فضای کاملا غیر متمرکز بروند؛ به‌ویژه با اتفاقاتی که در فضای رگولاتوری آمریکا افتاده، شاید حرکت به سوی غیرمتمرکزسازی بیشتر شود.

راد، ترند اصلی دیگر را حوزه هوش مصنوعی دانست و افزود: هوش مصنوعی سرمایه‌های زیادی را به خودش جلب خواهد کرد و فضای جدیدی را در اقتصاد دیجیتال ایجاد خواهد کرد. شاید در ایران هم ما این اتفاقات را در سال‌های آینده ببینیم، اما دنیا به این سمت می‌رود و اگر ما فکری نکنیم از آن عقب می مانیم.

مدیرعامل نوبیتکس تاکید کرد: بخش خصوصی هم یک ظرفیتی دارد و تا جایی می‌تواند در برابر سختی‌های پیش روی کسب‌و‌کار بایستد و مقاومت کند و نیاز به نیروی تکمیل‌کننده از سمت حاکمیت دارد. دولت باید ریل‌گذاری کند که بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوبن کند.

او در رابطه با گسترش رمزارز و کریپتو در زندگی مردم، اظهار کرد: شرط بزرگ شدن صنعت کریپتو، کاربردپذیر شدن این صنعت است و هر چه بلاکچین و رمزارز بیشتر با زندگی مردم عجین شود، صنعت بزرگتر می‌شود و استارتاپ‌های بزرگتری خواهیم داشت. برای این هدف باید دو اتفاق بیفتد؛ نخست اینکه رمزارز به عنوان ابزار پرداخت چه در تبادلات داخلی و چه خارجی شناخته و تایید شود که این موضوع رمزارز را با زندگی روزمره مردم پیوند می زند. اتفاق دیگری هم که باید بیفتد، ورود نهادهای سنتی به کریپتو است.

مدیرعامل نوبیتکس ادامه داد: بخش بزرگی از جامعه دوست دارد وارد بازار رمزارز شود اما می ترسند و باید ابزارایی ایجاد شود که این ریسک‌ها را کنترل کند که یکی از این ابزارهای صندوق‌های سرمایه گذاری ETF است.

منبع

اتاق خبر نوبیتکس

آخرین اخبار منتشر شده
وزارت ICT، مقام اول کشور در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز را کسب کرد توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات برگزار شد ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد سامانه نوبت‌دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر رونمایی شد اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ همکاری کنفدراسیون صادرات با بانک مرکزی برای تسریع در تأمین ارز اشخاص اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر «ایران هلث» در برنامه‌های اعزام به خارج از کشور بیشترین آمار دریافت ‌شناسه یکتا به لرستان، گیلان و تهران رسید عقب ماندن صنعت نساجی از بازارهای بین‌المللی ضرورت همکاری در توسعه زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند اشتغال‌زایی ۴ هزار نفری در خط دوم انتقال آب خلیج‌ فارس روز شلوغ تالارهای بورس کالا لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ 8 با محوریت ترویج برنامه‌نویسی در سطح کشور برگزار می‌شود
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها