تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اسپکسا

فضای ابری سازمانی اسپکسا

مصاخبه‌ی تریبون‌نیوز با آروین کریمی هم بنیانگذار اسپکسا در نمایشگاه الکامپ
هم‌بنیانگذار اسپکسا در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز مطرح کرد

تمام درها بسته است

مصاخبه‌ی تریبون‌نیوز با آروین کریمی هم بنیانگذار اسپکسا در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/ اسپکسا یک مجموعه‌ی استارتاپی است که در نمایشگاه الکامپ 2023 حضور پیدا کرده است. آروین کریمی، هم بنیانگذار و مدیر محصول فنی اسپکسا درباره‌ی نوع فعالیت این مجموعه به تریبون‌نیوز گفت: «حوزه‌ی کاری اسپکسا ذخیره‌سازی و همکاری ابری است. محصول ما شبیه به گوگل درایو است اما طراحی شده است برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها. در این فضا سازمان‌ها می‌توانند نقش‌ها و ساختار سازمانی خود را در فضای اسپکسا تعریف کنند. همچنین سازمان‌ها می‌توانند برای کارمندان خود سطح دسترسی متناسب با نیازشان تعریف کنند. ما سیستم آدیت لاگ را داریم که نشان می‌دهد در فضای کاری چه اتفاقی رخ می‌دهد. یکی دیگر از خدمات اسپکسا که به مجموعه‌ها ارائه می‌شود سفارسی‌سازی است. همچنین کسب‌وکارها می‌توانند به میزان نامحدود از فایل‌های خود نسخه داشته باشند و آن‌ها در اسپکسا نگهداری می‌شود».

او در خصوص وضعیت اکوسیستم نوآوری نیز گفت: «من بیش از ده سال است که در فضای استارتاپی کشور فعالیت می‌کنم و جمع‌بندی من از وضعیت فعلی مثبت نیست. چالش اصلی اینترنت است که همه با آن آشنایی داریم. مشکلی که وقت و هزینه‌ی بسیار زیادی را از ما می‌گیرد. عدم سرمایه‌ نیز در این بازار مشکل بزرگ دیگری است. متاسفانه آنقدر خطر سرمایه‌گذاری در این حوزه زیاد شده است که به فراتر از ریسک تبدیل شده است. افراد ترجیح می‌دهند در بازارهای پرسودتر سرمایه‌گذاری کنند و نه استارتاپ‌ها. در واقع نه پول هست و نه زیرساخت. تسهیلاتی هم که از طرف مجموعه‌های حمایتی ارائه می‌شود اصلا کافی و مناسب نیست».

«بنظر من شاید دیگر اصلا اکوسیستم استارتاپی وجود ندارد و نابود شده است. در واقع ما چند میکرو اورگانیسم داریم که پیرامون شرکت‌های برزگ مثل دیجی کالا و علی بابا شکل گرفته‌اند. نه تنها با وضعیت مناسبی مواجه نیستیم بلکه در یک وضعیت آسیب زننده حضور داریم. در کنار این موارد باید به موضوع سربازی نیز اشاره کنیم. در اکوسیستم استارتاپی ایران زمانی نیروی متخصص وجود داشت در صورتی که الان دیگر نیست. همه‌ی شرکت‌های بزرگ و استارتاپی تبدیل به آموزشگاه شده‌اند چراکه مجبور به تربیت نیروی انسانی متخصص هستند. اکثر افراد متخصص مهاجرت کرده‌اند. هنگامی که سازمان‌ها و شرکت‌ها نیروی را آموزش می‌دهند بعد از مدتی او به سربازی می‌رود و تمام دستاوردهای شرکت‌ها از دست می‌رود. در صورتی که در این مدت دو سال افراد می‌توانستند هم به خود و هم به کشور کمک بیشتری کنند. در واقع در فضای استارتاپی امروز از هر طرف که می‌رویم با در بسته مواجه می‌شویم».

«هدف اصلی ما از حضور در نمایشگاه به مانند سایر شرکت‌ها افزایش فروش است. علاقه داریم با سازمان‌هایی که به محصولات ما نیاز دارند آشنا شویم و محصولات خود را عرضه کنیم. همچنین به دنبال آن هستیم که تبدیل به یک مجموعه ابزار شویم. در این راه می‌خواهیم در کنار تیم‌های دیگر توسعه پیدا کنیم و از ظرفیت‌های آن‌ها نیز استفاده کنیم».

اتاق خبر اسپکسا

فضای ابری سازمانی اسپکسا

آخرین اخبار اتاق خبر اسپکسا
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها