تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

اتاق خبر نوبیتکس

امیرحسین راد مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس
گفتگوی تریبون‌نیوز با امیرحسین راد در حاشیه رویداد دیفای‌دی

تماشاگر نیستیم

امیرحسین راد مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

رویداد دیفای‌دی به همت صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس برگزار شد. این رویداد در تاریخ 30 مرداد در محل همایش‌های بین‌المللی رایزن با حضور فعالان حوزه رمزارز و اقتصاد دیجیتال با یک پنل تخصصی و معرفی دو محصول جدید نوبیتکس و شبکه سازی و پذیرایی به کار خود پایان داد. تریبون‌نیوز در حاشیه این رویداد با امیرحسین راد مدیرعامل این مجموعه گفتگویی داشت که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 

آقای راد! شاهد رونمایی از یک صرافی غیرمتمرکز با نام نوبی‌دکس در کنار محصول کیف پول غیر امانی «لاکت‌ولت» که دستاوردهای نوآورانه و پیشتاز بازار فناوری‌های مالی ایران به شمار می‌روتد توسط نوبیتکس هستیم. با توجه به این دستاوردها، چه چشم‌انداز و ماموریتی را برای نوبیتکس در نظر دارید؟

با توجه به تغییراتی که در فناوری‌های مالی در سال‌های اخیر رخ داده، مشاهده می‌شود که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، از جمله دکس‌ها، توانسته‌اند در مقایسه با بازارهای متمرکز، سهم خود را از بازار افزایش دهند. با وجود پیچیدگی‌های بسیار، این برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند با ارائه خدماتی که در اختیار کاربران می‌گذارند، تبدیل به گزینه‌های پرطرفداری برای مخاطبان شوند. از طرف دیگر، برخی از کاربران به دنبال راه‌حل‌هایی هوشمندانه هستند تا نگرانی‌هایی مانند از دست دادن دارایی در دنیای مالی متمرکز را برطرف کنند و از این پارامترهای هوشمند برای رفع نگرانی‌ها و افزایش اطمینان استفاده کنند.

به نظر می‌رسد اگر بخواهیم در این اکوسیستم نقش موثری ایفا کنیم و تماشاگر نباشیم، نیاز است به توسعه و بهبود محصولات با تمرکز بر فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی‌های موثر بپردازیم. اگرچه در این زمینه هنوز راه‌های طولانی‌ای برای توسعه داریم و همچنین چالش‌های زیادی وجود دارد، اما در راستای پیشرفت و رفع موانع موجود حرکت می‌کنیم. امیدواریم که با توجه به این پیشرفت ابتدایی، بتوانیم در آینده به تقویت و به‌روزرسانی محصولات بپردازیم. چشم‌انداز ما در این موقعیت این است که این محصولات نه تنها به کاربران نوبیتکس خدمت‌رسانی کنند، بلکه توانایی ارائه خدمات به هر کاربر در هر نقطه‌ای از جهان را داشته باشند. این هدف نیازمند تمرکز بیشتر بر تکنولوژی و بهره‌برداری از مزیت‌های رقابتی است.

علاوه بر توسعه ابزارهای تبادل غیرمتمرکز، بستری برای کسب‌وکارها برای لانچ توکن‌های خود فراهم کرده‌اید؟ آیا به چیزی مانندلانچ‌پد هم فکر می‌کنید؟

برای ما به عنوان تیم، درخواست‌های متعددی از پروژه‌های داخلی و بین‌المللی ارسال شده است که درخواست داشته‌اند تا توکن‌هایشان در نوبیتکس لیست شود. در این موقعیت، همیشه دغدغه‌ای برای ما وجود داشته است که آیا این توکن‌ها شرایط عرضه عمومی را دارند که مناسب مردم  باشتد یا خیر؟ برای بهینه‌کردن و به درستی پاسخ دادن به این درخواست‌ها، ایده‌ی لانچ‌پدی که اشاره کردید، یکی از بهترین راهکارها است. این رویکرد به ما امکان می‌دهد تا توکن‌ها را با دقت و به نحوی عرضه کنیم که تأثیر مثبتی در این حوزه داشته باشد.

از دیگر نقاط قوت در این راهکار، وجود دکس است که به ما فرصت مناسبی را ارائه می‌دهد. برنامه‌های آینده‌مان نیز در نظر دارد تا لانچ‌پدی را به‌طور همزمان با دکس به کار گیریم و از این ترکیب استفاده کنیم. همچنین، در بحث زیرساخت، دکس، ابزارهایی مبتنی بر API  فراهم کرده است که افرادی که به صورت خودکار به معاملات مشغول هستند، می‌توانند از این امکانات زیرساختی برای انجام معاملات خود بهره ببرند. این امر به بازیگران بازار و افرادی که به دنبال اتوماسیون معاملات هستند، امکان می‌دهد تا به صورت بهینه‌تری در این محیط فعالیت کنند. با این اطلاعات، می‌توانیم به تصمیم‌گیری بهتر و همچنین به پاسخ‌گویی دقیق‌تر نسبت به درخواست‌های متعددی که از سوی پروژه‌های ایرانی و غیر ایرانی دریافت می‌کنیم، داشته باشیم.

در مورد مکانیزم  لاکت‌ولت که دغدغه امنیت کاربران را بر طرف می‌کند برایمان بگویید.

کیف‌پول‌های دیجیتال به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته سخت‌افزاری و دسته نرم‌افزاری که به صورت اپلیکیشن برای موبایل یا دسک‌تاپ نصب می‌شوند. در بازار، نمونه‌های متعددی از این دو دسته موجود است. اما کاربران ایرانی، به دلیل مسائلی نظیر فیلترینگ، تحریم‌ها و رهگیری تراکنش‌ها، همیشه نیاز به یک کیف‌پول دیجیتال با ویژگی‌های خاص داشته‌اند.

در تیم ما، تصمیمی گرفته شد که با استفاده از استانداردها و رهنمودهای موجود در زمینه کیف‌پول‌های دیجیتال، محصولی طراحی کنیم که به نیازهای کاربران ایرانی پاسخ دهد. این محصول از راهکارهای استاندارد و الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که در کیف‌پول‌های دیجیتال معروفی مانند MetaMask نیز به کار گرفته می‌شوند. این راهکارها، امنیت مورد نیاز کاربر را در محیط‌های مختلف مانند گوشی و دسک‌تاپ فراهم می‌کنند.

این کیف‌پول دیجیتال که کاربران خارجی نیز می توانند از آن استفاده کنند، ویژگی‌های خاصی دارد که ممکن است در سایر کیف‌پول‌ها به اندازه‌ی مشابه وجود نداشته باشد، مانند ویژگی نسخه کانکت 2 که احتمالاً در دیگر کیف‌پول‌ها کمتر دیده می‌شود.

نکته‌ی مهم در مورد این کیف‌پول، پشتیبانی آن از زبان فارسی است که به کاربران کمک می‌کند تا به‌طور کامل از راهنمایی‌ها برای حفاظت از دارایی‌هایشان بهره‌ ببرند.

این کیف پول غیر امانی است و دارایی و کلمات کلیدی کیف پول صرفا در اختیار کاربر قرار دارد و نهاد متمرکز یا هر فرد دیگری این امکان را ندارد که به این اطلاعات و دارایی‌ها دسترسی داشته باشد.

اتاق خبر نوبیتکس

آخرین اخبار منتشر شده
وزارت ICT، مقام اول کشور در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز را کسب کرد توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات برگزار شد ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد سامانه نوبت‌دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر رونمایی شد اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ همکاری کنفدراسیون صادرات با بانک مرکزی برای تسریع در تأمین ارز اشخاص اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر «ایران هلث» در برنامه‌های اعزام به خارج از کشور بیشترین آمار دریافت ‌شناسه یکتا به لرستان، گیلان و تهران رسید عقب ماندن صنعت نساجی از بازارهای بین‌المللی ضرورت همکاری در توسعه زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند اشتغال‌زایی ۴ هزار نفری در خط دوم انتقال آب خلیج‌ فارس روز شلوغ تالارهای بورس کالا لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ 8 با محوریت ترویج برنامه‌نویسی در سطح کشور برگزار می‌شود
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها