تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 8 اردیبهشت 1403

اتاق خبر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

نشست برنامه هفتم توسعه با محوریت اقتصاد دیجیتال
رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران عنوان کرد:

فاصله بخش دولتی و خصوصی را با تغییر نگرش مدیران برطرف کنیم

نشست برنامه هفتم توسعه با محوریت اقتصاد دیجیتال

نشست برنامه هفتم توسعه با محوریت اقتصاد دیجیتال به همت مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش تریبون‌‌نیوز، به نقل از روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، روز چهارشنبه 2 اسفند 1402، نشست برنامه هفتم توسعه با محوریت اقتصاد دیجیتال به همت مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی حکیم جوادی، رئیس ‌هیئت‌‌مدیره سازمان نصر تهران، فرزین فردیس، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران، افشین کلاهی، رئیس هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران، محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران و مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون تحول نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، باقری اصل با توجه به تدوین برنامه هفتم توسعه در سال جاری، گزارشی را پیرامون فرایند تدوین برنامه هفتم توسعه ارائه کرد. بیان چالش‌ها و مهم‌ترین اهداف برنامه در حوزه اقتصاد دیجیتال از جمله بخش‌های این ارائه بودند.

علی حکیم جوادی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در این نشست با توجه به اهمیت همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه گفت: «یکی از دلایلی که از بنده خواسته شد تا در بخش خصوصی و سازمان نصر حضور داشته باشم، وجود این نگرش بود که بخش خصوصی و دولتی باید بهم نزدیک‌تر شوند. در واقع با نزدیک شدن این دو بخش به یکدیگر، مشکلات و دغدغه‌ها بهتر منتقل می‌شود. بنظر بنده رسیدن به این نگرش نقطه عطفی در صنف بود. متاسفانه همواره یک فاصله و شکافی میان بخش دولتی و بخش خصوصی بوده است. باید تلاش کنیم تا این مسئله تغییر کند زیرا معتقدم بخش دولتی بدون همکاری بخش خصوصی نمی‌تواند کاری انجام دهد».

او در ادامه افزود: «در حال حاضر علی‌رغم همه‌ی شعارهای که سر داده می‌شود، بعضا مصوباتی تصویب می‌شود که بخش دولتی را تبدیل به رقیب بخش خصوصی می‌کند. متاسفانه انگار در بخش دولتی شاهد مجمع الجزایر جدا افتاده‌ای هستیم که هماهنگی میان آن‌ها وجود ندارد. ما اگر به دنبال تحول حوزه دیجیتال هستیم، باید برای تغییر نگرش مدیران دولتی تلاش کنیم. آیا در بخش دولتی این نگاه وجود دارد که باید از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود؟».

رئیس سازمان نصر تهران همچنین در خصوص اصلاح فرایندها در بخش دولتی گفت: «مشکلات فرایندی از جمله مشکلات موجود در بخش دولتی است. شرط تحول دیجیتال بهینه کردن فرایندهای مختلف است. اگر درباره‌ی بهبود زیرساخت‌ها صحبت می‌کنیم، باید به زیرساخت‌های حقوقی هم توجه داشته باشیم. امروزه در بحث رگولیشن ما با مسائل متعددی مواجه هستیم. ما فکر نمی‌کنیم که فقط مطالبه‌گر هستیم و لذا موفقیت خود را در گرو موفقیت دولت می‌دانیم».

اتاق خبر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

آخرین اخبار اتاق خبر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران
برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد نوآوری بهره‌ور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش ثبت‌نام حضور در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد فیلتر تمام پلتفرم‌های مرتبط با بازی کمیسیون فین‌تک سازمان نصر تهران، ترجمه فارسی دستورالعمل PSD2 را منتشر کرد دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات همراه اول برگزار می‌شود امیدواریم در کنار دولت به عنوان یک بازوی اجرایی قرار بگیریم نشست آشنایی با خدمات مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران برگزار می‌شود به دنبال خود تنظیم‌گری در حوزه فین‌تک هستیم تمدید فرصت ارسال مستندات برای شرکت در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات علی حکیم‌جوادی به عنوان رئیس شورای مرکزی نصر انتخاب شد اطلاعیه سازمان نصر تهران درباره‌ی «تنظیمات تاریخ و ساعت در برنامه‌های کاربردی تلفن همراه» رشد ۱۵ درصدی تولید ناخالص با همکاری همه‌جانبه دولت و بخش‌ خصوصی فاصله بخش دولتی و خصوصی را با تغییر نگرش مدیران برطرف کنیم نخستین دوره رویداد نابینایان و تحول دیجیتال برگزار می‌شود پویش «سوگوار کرمان | هم‌پیمان با کرمان»
آخرین اخبار منتشر شده
شرط اساسی برای فروش سهام استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال است  تبدیل بیش از ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا با تعطیلی روز پنج‌شنبه خطر حذف ایران از تجارت جهانی قطعی خواهد بود پیش‌بینی سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده  شکل‌گیری زنجیره ارزش منطقه‌ای، نیازمند همکاری بخش خصوصی کشورهای منطقه است سفرهای درمانی رایگان با اسنپ لازمه ایجاد محیط کار مدرن، اهمیت به مسائل بهداشتی است برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد نوآوری بهره‌ور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مروری بر مهمترین اتفاقات افتتاحیه نمایشگاه «ایران اکسپو 2024» قرارداد پیاده‌سازی فیبر نوری مبین‌نت در شهر دزفول به امضا رسید ضرورت ایجاد معنا در زندگی شغلی پارامترهای تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس 2024 میزبانی پاویون اتاق ایران از فعالان اقتصادی در نمایشگاه اکسپو حضور نمایندگان فرش دستبافت ایران در نمایشگاه دموتکس دبی همراه اول از نخستین کیوسک‌های دیجیتال سلامت رونمایی کرد
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها