تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اتاق بازرگانی ایران

مریم تاج‌آبادی، عضو هیئت‌نمایندگان اتاق ایران
مریم تاج‌آبادی، عضو هیئت‌نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

امیدواریم در سال ۱۴۰۳ از دانش‌بنیان‌ها حمایت شود

مریم تاج‌آبادی، عضو هیئت‌نمایندگان اتاق ایران

مریم تاج‌آبادی، عضو هیئت‌نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با انتشار یک ویدیو ضمن تبریک سال نو درباره سالی که گذشت صحبت کرد. او با تاکید بر این‌که ۱۴۰۲ سال وعده‌های بدون پاسخ بود، گفت:‌ «سال ۱۴۰۲، سالی پر از فراز و نشیب برای بخش خصوصی بود. سال گذشته، برای ما شرکت‌های تولیدکننده در بخش دانش‌بنیان، سالی پر از وعده‌های بدون پاسخ بود؛ از تامین نقدینگی، مشکلات اخذ مجوزها، تغییر سیاست‌گذاری‌ها و جابه‌جایی مدیران گرفته تا موانع صادراتی.»

این عضو هیئت‌نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، صادرات را زنجیره‌ای می‌داند که نیاز به حمایت دارد ولی معتقد است که به این بخش توجه نمی‌شود. تاج‌آبادی، بر این باور است که «متاسفانه، شرکت‌های صادراتی با مشکلاتی مثل تامین مواد اولیه، تامین ارز و بازگشت ارز خروجی مواجه هستند. یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، اخذ به‌موقع مجوزهاست و با توجه به نو بودن محصولاتی که توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود، فرآیند اخذ مجوز برای دانش‌بنیان‌ها طولانی است. از طرف دیگر، قیمت‌گذاری دستوری‌ای که روی این محصولات وجود دارد، در مقابله با تورم و هزینه‌هایی که برای تحقیق و توسعه این شرکت‌ها می‌شود، بسیار کار را برای شرکت‌های دانش‌بنیان سخت می‌کند.»

مدیرعامل گروه تک ژن زیست، امیدوار است در سال ۱۴۰۳ از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تامین نقدینگی و توسعه صادراتی حمایت شود تا این شرکت‌ها بتوانند برای کشور ارزآوری داشته باشند.

 

اتاق خبر اتاق بازرگانی ایران

آخرین اخبار اتاق خبر اتاق بازرگانی ایران
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها