تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اتاق خبر خودرو 45

مریخ کار پارس آسیا

فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی
نگاهی به بازار خودرو در دی‌ماه 1401

فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی

فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی

طی چند سال اخیر به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌های خارجی و برنامه‌های مالی داخلی، بازار خودرو همیشه دچار هیجان و تلاطم بوده و قیمت‌ها در مدت کوتاهی میلیون‌ها تومان افزایش پیدا کرده است. این روند صعودی قیمت‌ها آنقدر سریع و شدید بوده که قیمت پراید از ۲۵ میلیون تومان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به مرز ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

بازار خودرو در هفته اول دی

مهم‌ترین خبر خودرویی کشور در اولین هفته دی‌ماه، به جریان افتادن و ورود اولین محموله خودروهای وارداتی به کشور بود. تاکنون چندین مدل از خودروسازان کیا، هیوندای، فیات و چانگان به عنوان خودروهای وارداتی اعلام شده‌‌اند. از سوی دیگر همچنان عرضه خودروها در بورس کالا یکی از پرخبرترین موضوعات خودرویی هفته گذشته بود.

اخبار خودرویی در آن سوی مرزها نیز همچنان از رونمایی آخرین تولیدات خودروسازان بزرگ حکایت دارد.

بازار خودرو داخلی هفته اول دی

تا ۹ دی ۱۴۰۱، ۴۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی ثبت سفارش شده‌اند.

عرضه و فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی‌ماه ۱۴۰۱، در قالب تحویل فوری و ۳ ماهه انجام می‌شود.

تا پایان سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو، وارد کشور خواهد شد.

اولین محموله خودروهای وارداتی، شامل سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپورتیج، سوم دی‌ماه ۱۴۰۱ در بندر لنگه تخلیه شدند.

۷۰۰ دستگاه خودرو از محصولات کیا، در بهمن ۱۴۰۱، وارد کشور می‌شوند.

حضور خودروسازان ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و چینی تاکنون در کشور قطعی است.

اسامی خودروهای فیات ۵۰۰، فیات تیپو، هیوندای النترا، هیوندای کونا، هیوندای i10، دانگ فنگAeolus Yixuan Max و سه محصول چانگان در فهرست خودروهای وارداتی دیده می‌شود.

از میان ۴۰۰ متقاضی واردات خودرو، ۲۸ متقاضی توانستند مراحل لازم را طی کنند. اما در نهایت تنها ۷ واردکننده خودرو به مرحله نهایی رسیدند.

چانگان CS35 پلاس محصول وارداتی شرکت سایپا، از هفته دوم دی‌ماه ۱۴۰۱ در بورس کالا عرضه خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت، اعلام کرد قرعه‌کشی برای خودروهایی که هنوز در بورس کالا عرضه نشده‌اند، حذف نشده اما تنها برای چند مدل از محصولات ایران خودرو که در بورس کالا عرضه نمی‌شوند، قرعه‌کشی انجام خواهد شد. همچنین طرح‌های جایگزینی خودروهای فرسوده و جوانی جمعیت، برای خودروهای عرضه‌شده در بورس کالا هم اجرا می‌شود.

دو خودرو ری را و محصول پروژه TF21 در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه می‌شوند.

خودروهای ساینا، شاهین معمولی و شاهین اتوماتیک، اطلس و آریا از جمله محصولات سایپا هستند که به کشورهای عراق، روسیه و ونزوئلا صادر خواهند شد.

رخدادهای بازار خودرو خارجی هفته اول دی

  • فروش خودرو توسط شرکت فیات در فضای مجازی متاورس
  • بازگشت الهه کادیلاک با خودرو برقی سلستیک
  • رونمایی از بیوک الکترا ساخت چین برای فروش در آمریکا
  • معرفی خودروهای برقی نیسان در واقعیت مجازی
  • رونمایی از کوانتینو توئنتی فایو، خودرو برقی بدون باتری
  • رونمایی از خودرو برقی نیو EC7
  • پایان تولید میتسوبیشی میراژ در ژاپن

منبع: خودرو45

اتاق خبر خودرو 45

مریخ کار پارس آسیا

آخرین اخبار منتشر شده
اختتامیه «فن‌تز صنایع غذایی» همزمان با رویداد ملی فبین‌فود برگزار شد تریبون‌نیوز؛ حامی رسانه‌ای اینوتکس 2024 چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید تفاهم‌نامه مشارکت سرمایه‌گذاری ایمیدرو و ایدرو در طرح تولید الیاف شیشه مرند گردهمایی برترین فعالان رسانه و تبلیغات بین‌المللی در اینوتکس 2024 برگزار می‌شود کرمان‌‌‌‌ آیدکس با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان برگزار می‌شود استراتژی‌های نوین در جذب و نگهداشت سرمایه انسانی بررسی خواهد شد اپتیت از سرویس جدید خود رونمایی کرد یک شرکت بازرگانی افغانستانی برای صادرات گوهرسنگ خام به ایران ابراز تمایل کرد مشخص نبودن جایگاه ایران در نقشه ژئوپلیتیکی آینده جهان نیازمند ابزار مالی جدید برای تحقق شعار سال هستیم جهش تولید با مشارکت مردم بستری برای توسعه اقتصادی است مشکلات مالیاتی، دست و پای تولیدکنندگان را بسته است رئیس اتاق اصناف ایران با رایزن اقتصادی سفارت مجارستان دیدار کرد وزارت ICT، مقام اول کشور در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز را کسب کرد
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها