تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اتاق خبر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

حضور وزیر ارشاد در الکامپ

راه‌اندازی مناطق آزاد مجازی

حضور وزیر ارشاد در الکامپ
وزیر ارشاد در بازدید از نمایشگاه الکامپ 26، با حضور در غرفه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای وعده داد راه اندازی مناطق آزاد مجازی را پیگیری کند. پیشنهاد راه اندازی این مناطق از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای مطرح شد.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر ارشاد اسلامی با حضور در بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ، در غرقه سازمان نظام صنفی رایانه ای حضور یافت و با رئیس این سازمان گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش «حسن هاشمی» رئیس سازمان نصر کشور در این نشست به تشریح فعالیت های حوزه فاوا و بیان مشکلات این بخش پرداخت. هاشمی به توضیح مواردی مانند قطب مراکز داده و نگاه جزیره ای به آن و دغدغه مشکل تامین برق، هزینه های تحمیل شده به دلیل وجود تحریم ها، موانع رقابت، مشکلات زیرساختی و موضوع فریلنسرها پرداخت.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درباره فریلنسرها گفت: اشخاص بسیاری در کشور برای کسب درآمد دلاری به سمت فعالیت های فریلنسری سوق یافتند. این افراد با گرفتن پروژه های خارجی و انجام آن در داخل، درآمدهای خوبی کسب کردند؛ اما متاسفانه به دلیل این که ساختارمند و هدفمند نبوده است، نمی توانند درآمد خود را به صورت مستقیم وارد کشور کنند.

هاشمی در این نشست پیشنهاد راه اندازی یک منطقه آزاد تجاری مجازی را داد. او گفت: با ایجاد این مناطق، فریلنسرها امکان ثبت هویت خود را داشته و ما می توانیم در این مناطق سرمایه گذار خارجی جذب کنیم. همچنین سازمان نظام صنفی رایانه ای آمادگی دارد تا نقش واسط را برای راه اندزای مناطق آزاد مجازی ایفا کند.

وزیر ارشاد در این نشست، با استقبال از راه اندازی مناطق آزاد مجازی، آن را خوب ارزیابی کرد و خواست این طرح از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای برای پیگیری به صورت مکتوب ارائه شود.

اتاق خبر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

آخرین اخبار اتاق خبر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران
حضور دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد نوآوری بهره‌ور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش ثبت‌نام حضور در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد فیلتر تمام پلتفرم‌های مرتبط با بازی کمیسیون فین‌تک سازمان نصر تهران، ترجمه فارسی دستورالعمل PSD2 را منتشر کرد دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات همراه اول برگزار می‌شود امیدواریم در کنار دولت به عنوان یک بازوی اجرایی قرار بگیریم نشست آشنایی با خدمات مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران برگزار می‌شود به دنبال خود تنظیم‌گری در حوزه فین‌تک هستیم تمدید فرصت ارسال مستندات برای شرکت در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات علی حکیم‌جوادی به عنوان رئیس شورای مرکزی نصر انتخاب شد اطلاعیه سازمان نصر تهران درباره‌ی «تنظیمات تاریخ و ساعت در برنامه‌های کاربردی تلفن همراه» رشد ۱۵ درصدی تولید ناخالص با همکاری همه‌جانبه دولت و بخش‌ خصوصی فاصله بخش دولتی و خصوصی را با تغییر نگرش مدیران برطرف کنیم نخستین دوره رویداد نابینایان و تحول دیجیتال برگزار می‌شود
آخرین اخبار منتشر شده
اپتیت از سرویس جدید خود رونمایی کرد یک شرکت بازرگانی افغانستانی برای صادرات گوهرسنگ خام به ایران ابراز تمایل کرد مشخص نبودن جایگاه ایران در نقشه ژئوپلیتیکی آینده جهان نیازمند ابزار مالی جدید برای تحقق شعار سال هستیم جهش تولید با مشارکت مردم بستری برای توسعه اقتصادی است مشکلات مالیاتی، دست و پای تولیدکنندگان را بسته است رئیس اتاق اصناف ایران با رایزن اقتصادی سفارت مجارستان دیدار کرد وزارت ICT، مقام اول کشور در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز را کسب کرد توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات برگزار شد ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد سامانه نوبت‌دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر رونمایی شد اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ همکاری کنفدراسیون صادرات با بانک مرکزی برای تسریع در تأمین ارز اشخاص اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر «ایران هلث» در برنامه‌های اعزام به خارج از کشور
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها