تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 21 اردیبهشت 1403

اتاق خبر پی پینگ

مصاحبه تریبون‌نیوز با مدیرعامل پی پینگ در نمایشگاه الکامپ
مدیرعامل پی‌پینگ در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز مطرح کرد:

مسیر خلق نوآوری بسته است

مصاحبه تریبون‌نیوز با مدیرعامل پی پینگ در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/ پی‌پینگ یکی از پرداخت‌یارهای شناخته‌شده کشور است که در کنار سایر شرکت‌های پرداخت در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ حضور داشت. احمدرضا منصوری، مدیرعامل این مجموعه، در خصوص شروع به کار این شرکت گفت: «پی‌پینگ فعالیت خود را از سال 1394 در حوزه‌ی پرداخت شروع کرده و با امضای تفاهم‌نامه‌ی پرداخت‌یاری در سال 1397، در زمره پرداخت‌یاران رسمی بانک مرکزی قرار گرفته است. خدمات ما به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا انتقال وجه در فضای آنلاین را مدیریت کنند. در این مسیر، تلاش داشته‌ایم تا اتفاقات مثبتی را در این حوزه رقم بزنیم و نوآوری‌هایی را ایجاد کنیم. اولین سرویس پلتفرمی پرداخت ثمره همین رویکرد است؛ سرویسی که مناسب کسب‌وکارهای پلتفرمی است و به آنها کمک می‌کند تا پرداخت پذیرنده‌های خود را به خوبی مدیریت کنند. به علاوه، بیش از سه سال است که جامع‌ترین سرویس فاکتور آنلاین را پیاده‌سازی کرده‌ایم که راهکار جذابی است تا کسب‌وکارهای آفلاین وجوه خود را به راحتی و بصورت آنلاین دریافت کنند.

در هشت سالی که از فعالیت پی‌پینگ می‌گذرد، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده‌ایم که برای نمونه به چالش‌های خود با شاپرک و بانک مرکزی در سال 1399 اشاره می‌کنم؛ چالش‌هایی که تاثیر مستقیمی روی میزان درآمد و میزان کاری ما داشته است».

او در ادامه گفت: «در حال حاضر، ایجاد نوآوری در این حوزه سخت شده است؛ چرا که از طرف بانک مرکزی و شاپرک به عنوان تخلف تلقی می‌شود. رگولاتور در حال یکسان سازی این فضا است و گویا به دنبال این است تا مجموعه‌های این حوزه، خدماتی یکسان را ارائه کنند. به نظرم، این حاصل کندی سرعت تنظیم‌گری است و قدرت نظارتی هوشمندی در حوزه‌ی رگولاتوری وجود ندارد. متاسفانه سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این حوزه ورود می‌کنند و سعی در نظردهی دارند که مانع از تسریع ایجاد نوآوری می‌شود».

 

مصاحبه تریبون‌نیوز با مدیرعامل پی‌پینگ در نمایشگاه الکامپ

 

منصوری افزود: «در کشور سال‌ها است که صحبت حمایت از دانش‌بنیان‌ها وجود دارد، اما در عمل چنین چیزی را نمی‌بینیم. رگولاتور این حوزه توان همراهی و هم قدمی با نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید را ندارد و به همین جهت جلوی استفاده از آن‌ها را می‌گیرد. این کاملا برخلاف رویه‌ی مرسوم در جهان است. تعامل و ارتباط مجموعه‌های نوآور و رگولاتور باید بسیار صمیمی‌تر و چابک‌تر باشد تا فضا برای استفاده از نوآوری‌ها باز شود».

او درباره‌ی آینده‌ی این بازار گفت: «با وجود تمامی مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم احساس می‌کنم ظرفیت برای رشد و بهبود این فضا وجود دارد. بهرحال این مسیر در ایران نسبت به بقیه‌ی دنیا سخت‌تر است و برای رشد و بهبود آن باید با تلاش بیشتری فعالیت کنیم. به همین شکل، اگر نهادهای حاکمیتی و دولتی به دنبال رشد این فضا هستند، باید همکاری بهتری با بخش خصوصی و نوآور داشته باشند. حاکمیت اگر فضای رگولاتوری را بهبود دهد در زمان کوتاه‌تری شاهد رشد این فضا خواهیم بود. همچنین برای رقم زدن آینده‌ای مطلوب باید به صورت جدی و اصولی به فکر نگهداشت افراد متخصص و نخبه در کشور باشیم. مهاجرت نخبگان چالشی اساسی برای شرکت‌های این حوزه است. در حال حاضر، به دلیل کمبود نیرو ما بخشی از غرفه‌ی خود را در نمایشگاه الکامپ به جذب و استخدام اختصاص داده‌ایم. متاسفانه همه‌ی نیروهای متخصص قصد مهاجرت دارند و این برای آینده کشور بسیار خطرناک است».

اتاق خبر پی پینگ

آخرین اخبار منتشر شده
دانش فنی تکنولوژی طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری ثبت شد آغاز عملیات حفاری پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهر سقز نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آغاز به کار کرد آغاز جمع‌آوری داده‌های دومین گزارش جامع روابط‌عمومی ایران اختتامیه «فن‌تز صنایع غذایی» همزمان با رویداد ملی فبین‌فود برگزار شد تریبون‌نیوز؛ حامی رسانه‌ای اینوتکس 2024 چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید تفاهم‌نامه مشارکت سرمایه‌گذاری ایمیدرو و ایدرو در طرح تولید الیاف شیشه مرند گردهمایی برترین فعالان رسانه و تبلیغات بین‌المللی در اینوتکس 2024 برگزار می‌شود کرمان‌‌‌‌ آیدکس با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان برگزار می‌شود استراتژی‌های نوین در جذب و نگهداشت سرمایه انسانی بررسی خواهد شد اپتیت از سرویس جدید خود رونمایی کرد یک شرکت بازرگانی افغانستانی برای صادرات گوهرسنگ خام به ایران ابراز تمایل کرد مشخص نبودن جایگاه ایران در نقشه ژئوپلیتیکی آینده جهان نیازمند ابزار مالی جدید برای تحقق شعار سال هستیم
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها