تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اتاق خبر پادرو

وزنه سنگین اینستاگرام در افزایش ترافیک خرید و فروش آنلاین

وزنه سنگین اینستاگرام در افزایش ترافیک خرید و فروش آنلاین

وزنه سنگین اینستاگرام در افزایش ترافیک خرید و فروش آنلاین

سال گذشته سال سدسازی در برابر کار کسب‌وکارهای خرد با فیلترینگ اینستاگرام بود؛ اتفاقی که از شهریور سال گذشته رخ داد و تاکنون ادامه دارد. سیاست اقتصادی دولت برای این تصمیم کوچیدن کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی بود اما حالا با گذشت بیش از ۶ ماه از این اتفاق مدیرعامل پادرو به استناد آمار و اطلاعات خبر می‌دهد که ترافیک خرید و فروش در فضای آنلاین افزایش داشته و این رشد روی پلتفرم اینستاگرام بیش از سایر شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده است.

اسفند سال گذشته وزیر ارتباطات با استناد به اینکه درآمد‌های شرکت پست افزایش داشته است، ادعا کرده بود که پیام‌رسان‌های بومی مورد استقبال قرار گرفته‌اند و هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد مردم و کسب‌وکارها به این پیام‌رسان کوچ کرده‌اند. با این حال آنچه در واقعیت در حال رخ دادن است و آنطور که برخی فعالان این حوزه می‌گویند با این ادعا متفاوت است.

پشوتن پور‌پزشک، مدیرعامل پادرو  اعلام می‌کند که در حال‌حاضر بازگشت کسب‌وکارها به فضای عادی خود تا حدی از سوی کسب‌وکارهای مختلف تایید می‌شود، اما این نکته مهم است که کسب‌وکارها روی چه پلتفرمی به مدار سابق فعالیت خود بازگشته‌اند.

پورپزشک می‌گوید براساس آمار و اطلاعاتی که در پادرو در اختیار دارند، افزایش ترافیک‌ و شروع دوباره خرید و فروش در فضای آنلاین که مسیر رشد خودش را ادامه می‌دهد بیشتر روی پلتفرم اینستاگرام قابل مشاهده است تا شبکه‌های اجتماعی دیگر.

او معتقد است: «نباید فراموش کرد که بعد از فیلتر اینستاگرام چه تعداد کسب‌وکار از بین رفته‌اند ولی این روزها بازگشت ترافیک به اینستاگرام کم‌وبیش مشهود است. میزان تولید محتوا در این شبکه اجتماعی هم دوباره زیاد شده است و ترافیک وفروش در حال بازگشت به حالت نرمال خودش است.»

او ادامه می‌دهد: «فروشگاه‌هایی که توانسته‌اند از دوران رکود جان سالم به‌در ببرند و تاب‌آوری داشته باشند در پادرو کم نیستند و میزان ترافیک و فروش آنها این مساله را تایید می‌کند.»

او در پاسخ به اینکه آیا رشد درآمد شرکت پست گزاره خوبی برای نشان دادن برگشتن کسب‌وکارها به جریان طبیعی کارشان بعد از فیلتر اینستاگرام است یا خیر می‌گوید: «باید به صورت شفاف مشخص شود که این رشدی که از آن صحبت می‌شود نسبت به چه زمانی اتفاق افتاده است، آیا نسبت به ماه قبل از شهریور و فیلتر اینستاگرام این رشد اتفاق افتاده یا این رشد مربوط به زمان حال و بعد از فیلتر اینستاگرام که ترافیک‌ها افت کرده بود؛ رخ داده است. در هر صورت افزایش آمار فروش آنلاین و استفاده از خدمات پستی در اسفندماه طبیعی است. باید دید این افزایش یا رشد با چه روشی و در چه بازه زمانی محاسبه شده است.»

آنطور که فعالان این حوزه اعلام می‌کنند بازگشت ترافیک به اینستاگرام یک نکته جالب دارد و آن اینکه مردم تا چه حد به سمت استفاده از فیلترشکن رفته‌اند.

 

منبع

اتاق خبر پادرو

آخرین اخبار منتشر شده
آغاز عملیات حفاری پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهر سقز نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آغاز به کار کرد اختتامیه «فن‌تز صنایع غذایی» همزمان با رویداد ملی فبین‌فود برگزار شد تریبون‌نیوز؛ حامی رسانه‌ای اینوتکس 2024 چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید تفاهم‌نامه مشارکت سرمایه‌گذاری ایمیدرو و ایدرو در طرح تولید الیاف شیشه مرند گردهمایی برترین فعالان رسانه و تبلیغات بین‌المللی در اینوتکس 2024 برگزار می‌شود کرمان‌‌‌‌ آیدکس با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان برگزار می‌شود استراتژی‌های نوین در جذب و نگهداشت سرمایه انسانی بررسی خواهد شد اپتیت از سرویس جدید خود رونمایی کرد یک شرکت بازرگانی افغانستانی برای صادرات گوهرسنگ خام به ایران ابراز تمایل کرد مشخص نبودن جایگاه ایران در نقشه ژئوپلیتیکی آینده جهان نیازمند ابزار مالی جدید برای تحقق شعار سال هستیم جهش تولید با مشارکت مردم بستری برای توسعه اقتصادی است مشکلات مالیاتی، دست و پای تولیدکنندگان را بسته است
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها