تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

نقد پیمان گل وردی، فعال حوزه ارتباطات نسبت به گزارش جاب ویژن
پیمان گل‌وردی، فعال حوزه روابط‌عمومی درباره گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن گفت:

گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن به بازنگری نیاز دارد

نقد پیمان گل وردی، فعال حوزه ارتباطات نسبت به گزارش جاب ویژن

گزارش حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ که جاب‌ویژن روز یکشنبه ۱۹ فروردین‌ماه منتشر کرد، واکنش‌های متفاوتی را در لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشت. منتقدان این گزارش در حوزه‌های گوناگون کسب‌وکار مشغول به‌کار بودند ولی طیف گسترده‌ای از منتقدان گزارش حقوق و دستمزدی که جاب‌ویژن از طریق نظرسنجی گردآوری کرده بود را فعالان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی تشکیل می‌دادند. به‌همین خاطر، با برخی از فعالان حوزه روابط‌عمومی که درباره گزارش حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ پلتفرم کاریابی جاب‌ویژن واکنش نشان داده بودند، گفت‌وگو کردیم.

پیمان گل‌وردی، فعال حوزه روابط‌عمومی درباره گزارش اخیر جاب‌ویژن به تریبون‌‌نیوز گفت: «در بخش اول نظر خودم در خصوص گزارش جاب‌ویژن، می‌خواهم خود گزارش را به‌صورت کلی بررسی کنم. گفته می‌شود در این گزارش ۱۰۰ هزار نفر مشارکت داشته‌اند. خیلی مهم است که بدانیم این افراد از چه‌ قشری از جامعه بوده‌اند؛ در کدام عنوان شغلی کار می‌کردند و سطح دانش و تخصص‌شان چقدر بوده‌‌است. این‌که من با تخصصی که دارم، بخواهم درباره حقوق و دستمزد فردی صحبت کنم که تخصص متفاوتی دارد، کار درستی نیست. به‌نظرم این موضوع چالش برانگیز است، چون وقتی درباره این گزارش با افراد مختلفی صحبت می‌کنیم که در حوزه‌های گوناگونی مشغول به فعالیت هستند، نقد همه‌شان این است که حقوق و دستمزدهایی که در این گزارش در حوزه کاری آن‌ها و با توجه به تخصص‌شان نوشته شده، درست نیست. نیروهای فنی، کسانی که در حوزه محصول، روابط‌عمومی یا محتوا و دیگر حوزه‌ها کار می‌کنند، نسبت به ارقام نوشته‌شده در این گزارش نقد داشته‌اند. مسئله تنها حقوق و دستمزد کم روابط‌عمومی‌ها نیست و از همه جوانب به این گزارش نقد وارد است.»

گل‌وردی، به غیرواقعی بودن دستمزدهای منتشر شده در گزارش جاب‌ویژن اشاره کرد و افزود: «نقد دومی که به گزارش حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ جاب‌ویژن دارم این است که آن‌ها می‌توانستند به داده‌های موجود در سایت خود توجه کنند. برای من خیلی عجیب است که بچه‌های جاب‌ویژن به آگهی‌های شغلی منتشر‌شده در سایت جاب‌ویژن دقت نکرده‌اند. اگر جاب‌ویژن به میزان حقوقی که برای هر موقعیت شغلی توسط کسب‌وکارها در این سایت نوشته شده، توجه می‌کرد، قطعاً متوجه تفاوت ارقام حقوق و دستمزدهای واقعی با آن‌چه در گزارش آمده، می‌شد.»

این فعال حوزه روابط‌عمومی، درباره تفاوت میزان حقوق و دستمزد واقعی با ارقام منتشرشده در گزارش جاب‌ویژن در حوزه تخصصی‌اش گفت: «میزان حقوق و دستمزد در حوزه روابط‌عمومی با آن‌چه در گزارش نوشته شده، تفاوت بسیاری دارد. شرکت‌ها وقتی به فعالان حوزه روابط‌عمومی پیشنهاد کار می‌دهند، حقوق پیشنهادی‌‌شان از حقوق و دستمزد منتشر شده در گزارش جاب‌ویژن بیشتر است. وقتی با دوستان‌مان در این حوزه گفت‌وگو می‌کنیم هم متوجه می‌شویم که میانگین حقوق و دستمزد در حوزه روابط‌عمومی با رقم جاب‌ویژن فرق می‌کند. نمی‌خواهم درباره این مسئله قضاوت کنم که چرا حقوق و دستمزد واقعی با آن‌چه در گزارش جاب‌ویژن آمده، تفاوت دارد. فقط معتقدم که این گزارش به بازنگری نیاز دارد. شاید یک تحقیق مجدد بتواند این گزارش را بهبود ببخشد.»

گل‌وردی در پایان صحبت‌هایش گفت: «مهم است افرادی که در نظرسنجی حقوق و دستمزد شرکت‌ کرده‌اند، شغلشان را چقدر می‌شناسند، چه تخصصی دارند و چقدر با چالش‌های حوزه شغلی‌شان درگیر هستند. اگر بخواهم درباره تخصص خودم بگویم، مهم است که اشخاصی که در حوزه روابط‌عمومی کار می‌کنند، نسبت به این حوزه آگاه باشند و بدانند که روابط‌عمومی یک سازمان چه کار می‌کند، در این حوزه چه‌کارهایی را می‌توان انجام داد و چه انتظاراتی را باید از این حوزه داشت. عدم آگاهی از شرح شغل‌ها، اصلی‌ترین نکته‌ای است که جاب‌ویژن باید به آن توجه کند. در حال حاضر، اکثر شرکت‌ها به‌دنبال جذب نیروهای جدید هستند که اگر بخواهند در فرایند استخدامی به گزارش جاب‌ویژن استناد کنند، بدون‌شک با چالش‌هایی زیادی در جذب نیروی متخصص موردنیاز خود مواجه خواهند شد.»

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار منتشر شده
بخش خصوصی ستون فقرات اقتصاد کشور است بازدید امید سحرخیز معاون زیربنایی، تولیدی و اقتصادی بازرس ویژه رئیس‌جمهور از غرفه ایمیدرو زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف رأی بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه شناسنامه‌دار کردن نوآوری‌ها، رسالت مالکیت فکری است فرصت نمایشگاه ایران اکسپو برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی حضور دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 پیگیری اتاق ایران برای بهبود محیط کسب‌و‌کار و تقویت تجارت ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» اعمال فیلترینگ در دیسکورد و مشکلات گسترده آن راهکار عملی اتاق تهران برای ایجاد مکانیزم تبادل بازرگانی بین ایران و پاکستان همراهی ایران و چین منجر به تقویت اقتصاد آنها می‌شود بررسی موقعیت‌های اقتصادی برای گسترش مناسبات بازرگانی دو کشور اقدام موثر ایمیدرو برای توسعه، هدایت سرمایه‌گذاری است تعیین تکلیف نرخ تاکسی‌های اینترنتی و پیشنهاد داوطلبانه نرخ بالاتر
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها