تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز عنوان کرد:
مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز عنوان کرد:

منابع انسانی به بحران حوزه ‌فین‌تک تبدیل شده است

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز عنوان کرد:

با گذشت بیش از یک دهه از ظهور بیت‌کوین بسیاری از افراد معتقدند که ما از مرحله بازتعریف مفاهیم و بدیهیات در کشور عبور کردیم. اما برخی دیگر می‌گویند که ما همچنان در معرفی مفاهیم اولیه حوزه رمزارز گیر کرده‌ایم و آن هم به دلیل آن است که حاکمیت، سیاست و تنظیم‌گری شفافی را برای دارایی‌های دیجیتال تعریف نکرده است. به همین خاطر بعضی از فعالان این حوزه که شامل سرمایه‌گذاران و ماینرها می‌شوند، ترجیح می‌دهند کسب‌و‌کارشان را در کشور دیگری راه‌اندازی کنند. به بهانه هاوینگ 2024، به سراغ محمد یعقوبی، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس رفتیم و با او درباره چالش‌ها و فرصت‌های کسب‌وکارهای رمزارزی در ایران گفت‌وگو کردیم.

آقای یعقوبی، چالش‌های حوزه رمزارز را در سال گذشته چطور می‌بینید؟

کارآفرینی در ایران همواره با چالش‌های فراوانی روبروست. این چالش‌ها اغلب به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. چالش‌های خارجی که تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد دارند، شامل تحریم‌ها و مسائل دیگر مانند آن می‌شود. چالش‌های داخلی، بیشتر به مسائل حاکمیتی و قوانین آنها ارتباط دارند. مسئله دیگر این حوزه، مربوط به مشکلات و بحران‌های اقتصادی است که منجر به خروج نیروی انسانی می‌شود. در حال حاضر منابع انسانی به بحران حوزه فین‌تک تبدیل شده‌ است.
از طرفی گسترش بحران تتر باعث ایجاد محدودیت در حوزه رمزارز شده است. بنابراین بهتر است مردم از ارزهای جایگزین استفاده کنند، زیرا تجربه نشان داده که دارایی‌های کاربران ایرانی در والت خود و در صرافی‌های خارجی مسدود می‌شود.

فکر می‌کنید هاوینگ بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ چه تفاوتی با هاوینگ‌های قبلی دارد؟

در این هاوینگ، شاهد افزایش تعداد کاربران و تغییرات در بازار رمزارز بودیم. قبل از هاوینگ 2024، تصویب ای‌تی‌اف تاثیر زیادی بر بازار کریپتو داشت. به نظر من، تاثیر ای‌تی‌اف بر بازار کریپتو در آینده بیشتر از تاثیر هاوینگ خواهد بود.

بلاک‌چین بیت‌کوین نسبت به هک شدن مقاوم‌تر از هاوینگ قبلی شده است، به‌نظر شما در فرآیند استخراج آن نیازمند رفع چه مشکلاتی هستیم؟

بدون شک، بیت‌کوین به اندازه کافی امن است. به نظر من، ما در فرآیند استخراج بیت‌کوین با مشکلات زیادی مواجه نیستیم. از این به بعد، مسئله اصلی برای ما، نحوه مدیریت بیت‌کوین خواهد بود. از دیدگاه من، تصویب ای‌تی‌اف یکی از عواملی بود که بازار سرمایه جهانی قادر به کنترل بیت‌کوین شد.

در هاوینگ‌های قبلی، پیش از هاوینگ شاهد رالی قیمت نبودیم و بعد از هاوینگ افزایش قیمت را مشاهده کردیم ولی بیت‌کوین پیش از این هاوینگ رشد قیمتی داشت و ATH زد، به‌نظر شما نقش این موضوع بر بازار دارایی‌های دیجیتال چه خواهد بود؟

به نظر من، ای‌تی‌اف در طولانی مدت نسبت به رویدادهایی مانند هاوینگ تاثیر بیشتری بر بازار خواهد داشت. بیت‌کوین قبل از هاوینگ ATH را ثبت کرد و دلیل اصلی آن ورود یک سبد جدید از سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو بود. پس از تصویب قانون ای‌تی‌اف، یک کلاس دارایی جدید به نام بیت‌کوین به دارایی‌های دیجیتال جهان افزوده شد و به‌نظرم بعد از بیت‌کوین، ورود ارزهای دیگر به کلاس دارایی بیش از پیش مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

هانیه عرفانی‌نژاد

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار منتشر شده
آی‌هیت، نماد افتخار و نشانگر پیشرفت همه‌جانبه علمی‌ و فناوری ایران است بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور افتتاح می‌شود دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول برگزار شد وزارت امورخارجه از نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ حمایت می‌کند اکسپو فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان‌هاست بخش خصوصی ستون فقرات اقتصاد کشور است بازدید امید سحرخیز معاون زیربنایی، تولیدی و اقتصادی بازرس ویژه رئیس‌جمهور از غرفه ایمیدرو زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف رأی بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه شناسنامه‌دار کردن نوآوری‌ها، رسالت مالکیت فکری است فرصت نمایشگاه ایران اکسپو برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی حضور دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 پیگیری اتاق ایران برای بهبود محیط کسب‌و‌کار و تقویت تجارت ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» اعمال فیلترینگ در دیسکورد و مشکلات گسترده آن
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها