تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 14 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

نگهداشت نیروی انسانی، چالش کارفرما‌ها در سال 1403
مدیر منابع ‌انسانی دیجیتال «میاره» در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز عنوان کرد:

نگهداشت نیروی انسانی، چالش کارفرما‌ها در سال 1403

نگهداشت نیروی انسانی، چالش کارفرما‌ها در سال 1403

حوزه منابع انسانی به عنوان راهبر اصلی یک سازمان، مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد. حضور نسل‌های متفاوت در محیط کار باعث شده تا فرهنگ و ویژگی‌های سازمان‌ها دستخوش تغییر شوند. مواردی مانند تعادل بین زندگی و کار و اولویت قرار دادن به سلامت روان، از موضوعات ترندی است که نسل زد به بازار کار آورده است. به گفته برخی از فعالان منابع انسانی این نسل به سبب روحیه جسورانه و هنجارشکن خود سازمان‌ها را وادار به تجدیدنظر در ساختار فعلی خود کرده‌اند.
در همین راستا، حوزه منابع انسانی با چالش‌های بسیاری در زمینه اصلاح و بازنگری در سیاست سازمان‌ها روبرو است. به همین بهانه، با پارسا اعتماد، مدیر منابع‌ انسانی دیجیتال میاره گفت‌وگو کردیم.

آقای پارسا، لطفا در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از فعالیت‌هایتان بگویید.

پیش از ورود به حوزه منابع انسانی، در حوزه سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها فعالیت داشتم و مدیریت موارد مربوط به این حوزه مانند برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری، آموزش و … را دنبال می‌کردم.
پس از آن، تجربه مدیریت فرآیندها و بهینه‌سازی و تحلیل فرآیند سازمانی را در اسنپ‌فود کسب کردم.
حدود دوسال و نیم است که در «میاره» هستم و یک سال و نیم از این مدت را به طور متمرکز به عنوان مدیر منابع‌ انسانی دیجیتال این سازمان فعالیت می‌کنم.
ما در منابع انسانی میاره، سه گام را طراحی کردیم تا از حالت کلاسیک به حالت تکنیکال حرکت کنیم. در گام سوم به سمت منابع‌ انسانی دیجیتال و همگام با دانش و ابزارهای به‌روزتر پیش خواهیم رفت و این رویکرد برای OKR اصلی دپارتمان در سال جدید است.

از دیدگاه شما دغدغه‌های امروز منابع انسانی چیست؟

چالش همیشگی منابع انسانی نگهداشت نیرو بوده، هست و خواهد بود.
طبیعتا تمام فرآیندهای جذب و نگهداشت و خروج همواره چالش‌های خودشان را داشتند و دارند. اما با توجه به وضعیت اقتصادی مملکت، موضوع نگهداشت نیروها و ایجاد تعادل بین کار و زندگیشان همواره یک دغدغه مهم بوده است.

فکر می‌کنید در سال جدید شاهد چه بحران‌هایی در این حوزه خواهیم بود؟

در سال پیش‌رو با توجه به خاص‌تر شدن شرایط اقتصادی ایران و همچنین بازیگران جدید حوزه دلیوری، احتمالا شاهد جامپ‌های غیرمعقول در موضوع دستمزد و جنگ نگهداری از نیروها خواهیم بود.

چشم‌انداز حوزه منابع انسانی را چطور می‌بینید؟

در کوتاه مدت بهینه کردن فرآیندهای موجود ولی در بلندمدت تحول در سیستم جذب و ورود کارکنان و تعاملات جدید در حوزه حقوق و دستمزد جزو برنامه هاست. احتمالا هوش مصنوعی یکی از اجزای جدانشدنی در این موضوع خواهد بود.

از نظر شما، منابع انسانی برای بهبود وضعیت نگهداشت نیروی انسانی چه رویکردی را باید درنظر بگیرد؟

موضوع تجربه کاری و مدیریت کارمندان در فضای کار، کلیدی اما کلی‌ست. امروز اما می‌دانیم که حقوق به خودی خود تا دو ماه انگیزه فرد را زنده نگه می‌دارد. بنابراین مواردی که به رشد، یادگیری و همچنین افزایش تاثیرگذاری فرد کمک می‌کند، می‌تواند ارزشمندتر از سایر مزایای رفاهی باشد.

آیا دوره کرونا بینش جدیدی را برای حوزه منابع انسانی ایجاد کرده است؟

موضوع اصلی منابع انسانی دیجیتال، مدیریت نیروی انسانی از راه دور است. دوران کرونا به موضوع رشد دورکاری و ایجاد اعتماد، سرعت بخشید. امروز هم هزینه‌های فضای کار و سبد نیروهای متخصص، از موارد مهم در ایجاد دسترسی بیشتر بدون محدودیت لوکیشن است.
سعی و هدف ما در سال جاری با توجه به برنامه‌های توسعه جغرافیای سازمان، ایجاد بستر مناسب برای جذب نیروهای مورد نیازمان از سراسر ایران است.

هانیه عرفانی‌نژاد

 

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار منتشر شده
آی‌هیت، نماد افتخار و نشانگر پیشرفت همه‌جانبه علمی‌ و فناوری ایران است بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور افتتاح می‌شود دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول برگزار شد وزارت امورخارجه از نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ حمایت می‌کند اکسپو فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان‌هاست بخش خصوصی ستون فقرات اقتصاد کشور است بازدید امید سحرخیز معاون زیربنایی، تولیدی و اقتصادی بازرس ویژه رئیس‌جمهور از غرفه ایمیدرو زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف رأی بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه شناسنامه‌دار کردن نوآوری‌ها، رسالت مالکیت فکری است فرصت نمایشگاه ایران اکسپو برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی حضور دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 پیگیری اتاق ایران برای بهبود محیط کسب‌و‌کار و تقویت تجارت ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» اعمال فیلترینگ در دیسکورد و مشکلات گسترده آن
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها