تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 14 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

رسانه، باعث تحول دیدگاه حاکمیت در زمینه رمزارز شد
میثم سلیمانی، سردبیر رسانه‌ کارنگ در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز عنوان کرد:

رسانه، باعث تحول دیدگاه حاکمیت در زمینه رمزارز شد

رسانه، باعث تحول دیدگاه حاکمیت در زمینه رمزارز شد

رویداد هاوینگ بیت‌کوین در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و با حمایت شرکت‌هایی چون والکس، آبان‌تتر، یوبیتکس، اکس اونیکس، زربان و پول‌نو برگزار شد.

این اولین کنفرانس هلدینگ راه‌کار در سال 1403 بود که فرصت مناسبی را برای همفکری، شبکه‌سازی و تبادل نظر اعضای اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال و رمزارز فراهم کرد. میثم سلیمانی، سردبیر رسانه‌ کارنگ در حاشیه این رویداد درباره هدف برگزاری رویداد هاوینگ بیت‌کوین و تاثیر رسانه در تغییر نگاه حاکمیت گفت.
در ادامه گفت‌وگوی تریبون‌نیوز را با میثم سلیمانی، سردبیر رسانه‌ کارنگ بخوانید.

آقای سلیمانی، هدف از برگزاری رویداد هاوینگ بیت‌کوین چیست؟

رویداد هاوینگ لزوما با هدف هاوینگ برگزار نشده است، بلکه تبدیل به یک نیاز از سوی کسب‌و‌کارها و افراد فعال در حوزه رمز ارز شده است. ما نیز تصمیم گرفتیم برای پاسخ به این نیاز، بستری را برای شبکه‌سازی بازیگران این حوزه فراهم کنیم. با توجه به اینکه در ابتدای سال هستیم این رویداد می‌تواند نقطه اشتراکی برای تبادل نظرات و چشم‌انداز کسب‌وکارها باشد.
در این رویداد، بیش از 400 نفر از فعالان و علاقه‌مندان به اکوسیستم رمزارز و بلاکچین حضور داشتند و بسیاری از افراد مطرح حوزه فناوری باهم به گپ‌وگفت و شبکه‌سازی پرداختند.

از نظر شما رسانه چه تاثیری در تغییر نگاه حاکمیت در برخورد با فعالان رمز ارز داشته است؟

وقتی در سال 1400 یک رسانه رسمی در زمینه رمزارزها راه‌اندازی کردیم، دید مثبتی نسبت به آن وجود نداشت. اما با تداوم فعالیت این رسانه، حوزه رمزارز از زیرزمینی بودن خارج شده و دیگر نمی‌توان آن را قمار دانست. رسانه رمزارز که در دوره‌ای به صورت هفته‌نامه منتشر می‌شد، اکوسیستم کریپتو کشور را به فضایی رسمی سوق داد.
اکوسیستم کریپتو با کمک رسانه توانست بخش عمده‌ای از خود را از فضای زیرزمینی خارج کند. از طرفی پیش از این، بسیاری از افراد حاکمیت حاضر به تعامل با فعالان رمز ارز نبودند، اما فعالیت رسانه‌ای باعث تحول دیدگاه آنها شد.
امیدوارم مباحثی که بررسی کردیم به رشد فضای رسانه‌ای داخل کشور کمک کند. خوشحالم که بحث‌های مربوط به بلاک‌چین و رمزارز از زیرزمینی بودن خارج شده و نهادهای تنظیم‌کننده مانند مجلس در این زمینه به مباحثه می‌پردازندو تدابیری اتخاذ می‌کنند. این تحولات بدون شک نتیجه فعالیت‌های رسانه‌ای است؛ چون درحال حاضر، افراد فعال حوزه رمزارز به طور قانونی و شفاف وارد تعامل با حاکمیت می‌شوند.

هانیه عرفانی‌نژاد

 

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار منتشر شده
آی‌هیت، نماد افتخار و نشانگر پیشرفت همه‌جانبه علمی‌ و فناوری ایران است بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور افتتاح می‌شود دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول برگزار شد وزارت امورخارجه از نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ حمایت می‌کند اکسپو فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان‌هاست بخش خصوصی ستون فقرات اقتصاد کشور است بازدید امید سحرخیز معاون زیربنایی، تولیدی و اقتصادی بازرس ویژه رئیس‌جمهور از غرفه ایمیدرو زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف رأی بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه شناسنامه‌دار کردن نوآوری‌ها، رسالت مالکیت فکری است فرصت نمایشگاه ایران اکسپو برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی حضور دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 پیگیری اتاق ایران برای بهبود محیط کسب‌و‌کار و تقویت تجارت ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» اعمال فیلترینگ در دیسکورد و مشکلات گسترده آن
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها