تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

بیمه و مالیات، نقش دست‌انداز را برای کسب‌وکارها ایفا می‌کند

استفاده از ابزارهای مدیریت کار و دانش برای بهبود فرآیندها و تولید گزارش‌های ارزشمند، امروزه توسط شرکت‌های بزرگ جهان رواج یافته است. الکامپ بیست‌وششم، میزبان بسیاری از کسب‌وکارهای فعال در این حوزه بوده است. در این زمینه، شرکت Atlassia بهترین ابزارها را تولید کرده است. دژافزارنت نیز در حوزه‌های تولید و بازرگانی از این ابزارها استفاده می‌کند و با دانش بالا در استفاده و پیاده سازی این ابزارها، خدمات خود را به سایر شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

محمد زارع، مدیر عامل شرکت دژافزار نت در مورد هدف فعالیت این شرکت گفت:« این شرکت متخصص تولید محصولات شبکه و امنیت شبکه است و به تولید محصولاتی می‌پردازد که بخش اعظم آن توسط شرکت‌های آمریکایی تامین می‌شد. در این راستا با هدف رفع نیازهای جدی کشور و کسب‌وکارها به ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی بپردازیم.

مدیرعامل دژافزار در خصوص محصولات این مجموعه توضیح داد:

سامانه تحلیلگر لاگ آریادژ (َAriyadezh Log Analyzer)،

این سامانه با استفاده از ثبت وقایع و رویدادها، همچنین با بهره‌گیری از دانش افراد خبره و تکنیک‌های تحلیل و آماری، سعی در ایجاد ارتباط بین رویدادها دارد. این سامانه اطلاعات مربوط به وقوع رویدادها را به صورت بصری نمایش می‌دهد و این امکان را به کاربران می‌دهد تا با درک بهتری، وضعیت سایبری سازمان خود را تحلیل کنند و مشکلات را شناسایی کنند. با استفاده از آریادژ، سازمان‌ها قادر به رصد و مانیتورینگ بهتری بر رویدادها و وقایع سایبری خواهند داشت.

سامانه تحلیلگر لاگ آریادژ (ALA)

این محصول یک نرم‌افزار قدرتمند است که با بهره‌گیری از تکنولوژی ثبت وقایع و رویدادها، به همراه دانش افراد متخصص و تحلیل داده‌ها، تلاش می‌کند تا با برقراری ارتباطات میان رویدادها، اطلاعات مربوط به وضعیت سایبری سازمان را به صورت بصری و قابل درک، نمایش دهد. این سامانه به سازمان‌ها کمک می‌کند تا درک بهتری از وضعیت امنیتی خود پیدا کنند و اقدامات لازم برای بهبود آن را بهبود بخشند.

سامانه مدیریت شبکه کیوان (Keyvan NMS)

این سامانه یک برنامه یا مجموعه‌ای از برنامه‌هایی است که به مدیران شبکه امکان می‌دهد اجزا مختلف شبکه را در یک چارچوب مدیریتی یکپارچه مدیریت کنند. این سیستم برای نظارت و ثبت اطلاعات از نرم‌افزار و سخت‌افزارهای موجود در شبکه استفاده می‌شود و گزارش‌های مرکزی را برای مدیر سیستم تهیه می‌کند.

مدیریت متمرکز تجهیزات شبکه به صورت اتوماسیون، راهکاری کارآمد و کم‌هزینه برای مدیران شبکه است. آنها می‌توانند به طور همزمان بر روی تجهیزات شبکه مختلف مانند روترها، فایروال‌ها، سوئیچ‌ها و غیره، از طریق یک پنل مدیریتی وب‌مدار کنترل و نظارت داشته باشند.

یک‌سو ساز شبکه (Unidirectional Network

این محصول، داده‌ها و اطلاعات را به صورت کاملاً امن و در یک جهت منتقل می‌کنند.  UDN قادر است اطلاعات را به سمت یک دستگاه یا شبکه دیگر انتقال دهد، اما امکان انتقال داده‌ها در جهت معکوس وجود ندارد. این امر منجر به کاهش احتمال نفوذ و سرقت اطلاعات توسط اشخاص ناشناخته می‌شود.

سیستم احراز هویت با صوت

VAS یا سرویس احراز هویت صوتی، یک فناوری بیومتریک است که با تحلیل ویژگی‌های صوتی فرد، هویت افراد را تشخیص می‌دهد. این سرویس از الگوریتم‌های تشخیص صوتی استفاده می‌کند و با تحلیل و بررسی صدا، هویت فرد را تأیید می‌کند. احراز هویت صوتی با استفاده از ویژگی‌های صوتی فرد، امنیت بالایی را در فرآیند احراز هویت فراهم می‌کند.

در راستای چالش‌هایی که بومی‌سازی محصولات ایجاد می‌کند، محمد زارع افزود:« در حال حاضر، ترویج محصولات بومی‌سازی شده بسیار مشکل است و نیاز به تغییرات اساسی و بازنگری در زیرساخت‌های فرهنگی دارد. در این زمینه اگر از سوی وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی، زیرساختی برای ارزش‌گذاری وجود داشته باشد که ارزیابی کند و رتبه دهد، وضعیت مطلوب‌تری حاصل می‌شود.

بیمه و مالیات نیز به عنوان یک چالش جدی برای شرکت‌های دانش‌بنیانی، حکم دست‌انداز را ایفا می‌کند. قوانین و بروکراسی‌هایی که در این بین وجود دارد نیز چالش‌های زیادی پیش می‌آورد. همچنین در بحث تحریم‌ها، تامین قطعات و هزینه‌های گزافی که تا محصول نهایی ارائه شود باید پرداخت شود نیز مشکلات زیادی را به‌ وجود می‌آورد و روند تولید با وجود این چالش‌ها بسیار کند می‌شود» .

او در مورد چالش‌های موجود اضافه کرد:«طی چند سال گذشته بخش زیادی از نیروهای خوبمان را به دلیل مهاجرت از دست دادیم . در همین به شدت تلاش میکنیم نیروی انسانی خود را حفظ کنیم و سیاست‌های تشویقی مطلوبی را ایجاد کنیم اما نمی‌توانیم با شرکت‌های خارجی در این موضوع رقابت کنیم» .

زارع در باب بیست‌وششمین الکامپ برگزار شده بیان کرد:« با در نظر گرفتن و الگو برداری نمایشگاه‌های خارجی که برگزار می‌شود می‌توان انتظام و انسجام بیش‌تری را در اولویت برگزاری قرار داد. دسته‌بندی غرفه‌ها برای شبکه‌سازی هدفمند، برگزاری پنل‌ها با وجود زمان‌بندی و اطلاع‌رسانی گسترده‌تر باعث بهبود کیفیت برگزاری می‌شود» .

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار منتشر شده
آغاز عملیات حفاری پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهر سقز نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آغاز به کار کرد اختتامیه «فن‌تز صنایع غذایی» همزمان با رویداد ملی فبین‌فود برگزار شد تریبون‌نیوز؛ حامی رسانه‌ای اینوتکس 2024 چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید تفاهم‌نامه مشارکت سرمایه‌گذاری ایمیدرو و ایدرو در طرح تولید الیاف شیشه مرند گردهمایی برترین فعالان رسانه و تبلیغات بین‌المللی در اینوتکس 2024 برگزار می‌شود کرمان‌‌‌‌ آیدکس با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان برگزار می‌شود استراتژی‌های نوین در جذب و نگهداشت سرمایه انسانی بررسی خواهد شد اپتیت از سرویس جدید خود رونمایی کرد یک شرکت بازرگانی افغانستانی برای صادرات گوهرسنگ خام به ایران ابراز تمایل کرد مشخص نبودن جایگاه ایران در نقشه ژئوپلیتیکی آینده جهان نیازمند ابزار مالی جدید برای تحقق شعار سال هستیم جهش تولید با مشارکت مردم بستری برای توسعه اقتصادی است مشکلات مالیاتی، دست و پای تولیدکنندگان را بسته است
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها