تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 21 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

مصاحبه‌ی تریبون‌نیوز با محمد مهدی عسگرپور رئیس انجمن شبکه نمایش خانگی در نمایشگاه الکامپ
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز مطرح کرد

شبکه نمایش خانگی راه خود را باز می‌کند

مصاحبه‌ی تریبون‌نیوز با محمد مهدی عسگرپور رئیس انجمن شبکه نمایش خانگی در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/ در این اواخر نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی و وی‌ او‌ دی‌ها بسیار خبرساز شده است. در الکامپ 2023 نیز به این موضوع پرداخته شد و پنلی با موضوع آینده این حوزه برگزار شد. محمد مهدی عسگرپور؛ دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی در همین زمینه به تریبون‌نیوز گفت: «وی او دی‌ها در چندسال گذشته رشد کرده‌اند و این مختص ایران نیست و در سراسر جهان شاهد این رشد بوده‌ایم. در واقع بنظر می‌رسد وی او دی‌ها در حال جایگزین شدن با سایر ابزارهای این حوزه هستند. در کل باید به عنوان یک مسئله جدی و مهم به آن توجه شود».

او در همین خصوص افزود: «در حال حاضر در ایران باید قوانین متناسب و جدید برای این حوزه تدوین شود. اکنون ما در مقدمات این مسئله گرفتاریم و هنوز بحث بر سر این است که کدام نهاد باید بر این حوزه نظارت کند. این مسئله درحالی است که در ابتدا باید مفهوم اصلی و مهم‌تر باید شکل‌گیرد و بعد به سراغ بحث نظارت برویم. این مسئله می‌تواند به یک بی‌قائدگی در این حوزه منجر شود».

او گفت: «پنل‌ها و نشست‌های اینچنینی در چند نوبت برگزار شده است و در آن‌ها حول محورهای مختلف بحث شکل می‌گیرد. با این وجود بنظر می‌رسد نهادهای تصمیم‌گیر به این گفت‌وگوها و نشست‌ها خیلی توجه نمی‌کنند. باید مشخص کنیم که اگر وی‌ او دی‌ها آینده صوت و تصویر دنیا هستند برای آن آمادگی داریم یا خیر؟».

او در خصوص دعوت از انجمن برای حضور در جلسات تصمیم‌گیری نیز گفت: «تا به امروز نهادهای اجرایی هیچ دعوتی برای هیچ بحث و تصمیم‌گیری از انجمن دعوت نکرده‌اند. ما در این مسیر پیش قدم شده‌ایم و سعی کرده‌ایم نظرات انجمن را منتقل کنیم. در حوزه‌ی قانونگذاری چند جلسه‌ی از طرف مرکز پژوهش‌های مجلس و یا کمیسیون‌های تخصصی از انجمن دعوت به عمل آمد و نظرخواهی کردند».

عسگرپور در آخر گفت: «تکنولوژی‌های مدرن همیشه راه خود را پیدا می‌کنند و با محدود کردن نمی‌توان مسیر آن را مسدود کرد. در این حوزه نیز همین اتفاق خواهد افتاد. چیزی که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم آیین‌نامه‌ها و قوانین متناسب را برای این حوزه تدوین کنیم. متاسفانه تا به امروز زمینه‌ی چنین چیزی فراهم نشده است».

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار منتشر شده
دانش فنی تکنولوژی طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری ثبت شد آغاز عملیات حفاری پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهر سقز نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آغاز به کار کرد آغاز جمع‌آوری داده‌های دومین گزارش جامع روابط‌عمومی ایران اختتامیه «فن‌تز صنایع غذایی» همزمان با رویداد ملی فبین‌فود برگزار شد تریبون‌نیوز؛ حامی رسانه‌ای اینوتکس 2024 چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید تفاهم‌نامه مشارکت سرمایه‌گذاری ایمیدرو و ایدرو در طرح تولید الیاف شیشه مرند گردهمایی برترین فعالان رسانه و تبلیغات بین‌المللی در اینوتکس 2024 برگزار می‌شود کرمان‌‌‌‌ آیدکس با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان برگزار می‌شود استراتژی‌های نوین در جذب و نگهداشت سرمایه انسانی بررسی خواهد شد اپتیت از سرویس جدید خود رونمایی کرد یک شرکت بازرگانی افغانستانی برای صادرات گوهرسنگ خام به ایران ابراز تمایل کرد مشخص نبودن جایگاه ایران در نقشه ژئوپلیتیکی آینده جهان نیازمند ابزار مالی جدید برای تحقق شعار سال هستیم
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها