تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 21 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

مصاحبه‌ سوده حیدری نسب با تریبون‌نیوز در نمایشگاه الکامپ
مدیرعامل نقدینه‌ در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز مطرح کرد

از سرمایه‌گذاری جسورانه نباید ترسید

مصاحبه‌ سوده حیدری نسب با تریبون‌نیوز در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/ سوده حیدری نسب یک از فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور است که سابقه‌ی همکاری با مجموعه‌های مختلف را دارد. او در حال حاضر بنیانگذار شرکت رایان توسعه پایا و مدیرعامل و هم‌بنیانگذار صندوق جسورانه نقدینه است. او در خصوص شروع فعالیت خود به تریبون‌نیوز گفت: «شروع فعالیت ما در اکوسیستم نواوری با بنیانگذاشتن رایان توسعه پایا در سال 1394 بود. از مدتی قبل‌تر ما در حال بررسی اکوسیستم بودیم. رایان توسعه‌ پایا یکی از ارزش‌گذارهای مورد تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. همچنین به عنوان کارگزار معاونت علمی و فناوری و همینطور صندوق نوآوری و شکوفایی محسوب می‌شود. کار اصلی رایان توسعه پایا این است که دارایی نامشهود شرکت‌ها و مجموعه‌ها را ارزش‌گذاری کند. در همین جهت ما یک اکوسیستمی داریم که 17 سرمایه‌گذار در آن وجود دارد و آن‌ها با تائید ما در پروژه‌‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند».

او در ادامه گفت: «در سال‌های گذشته فعالیت‌های متفاوتی داشته‌ایم و توانستیم مجوز تامین مالی جمعی را از سازمان فرابورس دریافت کنیم. همچنین سال‌های متمادی به عنوان یک شتابدهنده فعالیت می‌کردیم. در سال گذشته با توجه به علاقه‌ی خود و حمایت‌های گروه مالی گردشگری توانستیم صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه‌ی نقدینه را تاسیس کنیم و در این حوزه نیز فعالیت می‌کنیم. این صندوق در چهار حوزه‌ی مشخص در حال سرمایه‌گذاری است. فین‌تک، گردشگری، صنعت و معدن و سلامت چهار حوزه‌ی سرمایه‌گذاری نقدینه هستند».

حیدری نسب درباره‌ی سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ایران گفت: «ایران در صنعت گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد. با توجه به مشکلاتی که وجود دارد هنوز نتوانسته‌ایم از کل ظرفیت گردشگری خارجی خود استفاده کنیم اما خوشبختانه توریست‌های داخلی دید خوبی به این حوزه و ظرفیت‌های کشور دارند. شاهد این هستیم که اقشار مختلف جامعه از گردشگری داخلی استقبال بسیار زیادی می‌کنند. این مسائل باعث شده تا ظرفیت‌های این حوزه به چشم سرمایه‌گذارها بیاید. ما به دلیل سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری و برنامه‌های این مجموعه برای حمایت از گردشگری در نقدینه، این حوزه را جزو پرتفوی خود قرار داده‌ایم. امیدواریم نقش راهبری را در این حوزه داشته باشیم و ایده‌ها و افراد جدید را جذب کنیم».

او در ادامه گفت: «هر نوع از سرمایه‌گذاری در ایران خطرپذیر است و با ریسک‌های مختلفی همراه است. اما این بخش را سرمایه‌گذاری جسورانه می‌بینیم و نه خطرپذیر. ما و  سرمایه‌گذارانمان جسارت اعتماد به نسل جوان را داریم. خوشبختانه در رایان ما سرمایه‌گذاران جسوری در سایر حوزه‌ها نیز داریم».

او افزود: «اعتماد به نفس شرکت‌های استارتاپی افزایش پیدا کرده است و توانسته‌اند مشکلات را به فرصت تبدیل کنند. استارتاپ‌های ایرانی توانسته‌اند قوام و رشد پیدا کنند. در واقع سرمایه‌گذاری در این بخش زیاد هم‌خطر پذیر نیست. اگر صنعتگر و گروه سرمایه‌گذاری است که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، من از آن‌ها دعوت می‌کنم برای معرفی سرمایه‌گذاری خوب در این حوزه. اینکه اسم سرمایه‌گذاری در این بخش را بگذاریم خطرپذیر به خود جفا کرده‌ایم».

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار منتشر شده
دانش فنی تکنولوژی طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری ثبت شد آغاز عملیات حفاری پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهر سقز نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آغاز به کار کرد آغاز جمع‌آوری داده‌های دومین گزارش جامع روابط‌عمومی ایران اختتامیه «فن‌تز صنایع غذایی» همزمان با رویداد ملی فبین‌فود برگزار شد تریبون‌نیوز؛ حامی رسانه‌ای اینوتکس 2024 چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید تفاهم‌نامه مشارکت سرمایه‌گذاری ایمیدرو و ایدرو در طرح تولید الیاف شیشه مرند گردهمایی برترین فعالان رسانه و تبلیغات بین‌المللی در اینوتکس 2024 برگزار می‌شود کرمان‌‌‌‌ آیدکس با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان برگزار می‌شود استراتژی‌های نوین در جذب و نگهداشت سرمایه انسانی بررسی خواهد شد اپتیت از سرویس جدید خود رونمایی کرد یک شرکت بازرگانی افغانستانی برای صادرات گوهرسنگ خام به ایران ابراز تمایل کرد مشخص نبودن جایگاه ایران در نقشه ژئوپلیتیکی آینده جهان نیازمند ابزار مالی جدید برای تحقق شعار سال هستیم
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها