تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

حامد بیدی
حامد بیدی در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز گفت

رویکرد حکمرانی نیاز به تغییر دارد

حامد بیدی

پس از شروع دور جدید محدودیت‌های اینترنت در کشور، طرحی تحت عنوان اینترنت طبقاتی مطرح شد. طرحی که با مخالفت بسیاری از فعالان حوزه‌ی فناوری و استارتاپی کشور مواجه شد. حامد بیدی؛ فعال حوزه‌ی استارتاپی در حاشیه‌ی نمایشگاه اینوتکس 2023 به تریبون‌نیوز گفت: «طرح اینترنت طبقاتی موضوع داغ این روزها است که اعتراضاتی به آن بوده و هست. در پنلی که امروز هم در اینوتکس برگزار شد، به مشکلات و مضرات این طرح اشاره کردم. نکاتی که امروز به آن اشاره شد جزو بدیهات است اما متاسفانه وقتی در دیالوگ با پاردایمی که اصرار دارد تا نظم خود را ادامه دهد و پارادایم نوین دیجیتال را نپذیرد قرار می‌گیریم، متوجه می‌شویم چقدر فاصله  بین این دیدگاه‌ها است».

او همچنین درباره‌ی زیرساخت‌های اینترنت برای اقتصاد دیجیتال گفت: « بحث اینترنت مثل آب است برای ماهی‌ها در حوزه‌ی کسب‌وکارها. این مسئله در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال و اکوسیستم استارتاپی اهمیت بیشتری دارد. هرچند اقتصاد ما بسیار کوچک و حجم سرمایه‌گذاری‌ها در آن در مقایسه با سایر کشورها خنده‌دار و پایین است، بعضی از بازیگران همچنان سعی دارند دوام بیاورند و ادامه دهند».

بیدی در ادامه افزود: «کل رویکرد حکمرانی در همه‌ی زمینه‌ها نیاز به بازنگری دارد. این مسئله‌ای است که بسیاری از نحبگان و اندیشمندان کشور به آن اشاره کرده‌اند اما به نظر نمی‌رسد که در حال وقوع آن باشیم. این مسئله نگران کننده است و در حال تماشای نتیجه‌ی آن هستیم. اگر این مسیر ادامه پیدا کند، ضربه‌های خواهیم خورد که جبران ناپذیر است. نیروی انسانی متخصص کشور در حال مهاجرت است و به بخش‌های مختلفی از این جهت آسیب می‌رسد».

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار منتشر شده
آغاز عملیات حفاری پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهر سقز نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آغاز به کار کرد اختتامیه «فن‌تز صنایع غذایی» همزمان با رویداد ملی فبین‌فود برگزار شد تریبون‌نیوز؛ حامی رسانه‌ای اینوتکس 2024 چالش مالیات‌ستانی با سامانه‌ها و ابزارهای جدید تفاهم‌نامه مشارکت سرمایه‌گذاری ایمیدرو و ایدرو در طرح تولید الیاف شیشه مرند گردهمایی برترین فعالان رسانه و تبلیغات بین‌المللی در اینوتکس 2024 برگزار می‌شود کرمان‌‌‌‌ آیدکس با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان برگزار می‌شود استراتژی‌های نوین در جذب و نگهداشت سرمایه انسانی بررسی خواهد شد اپتیت از سرویس جدید خود رونمایی کرد یک شرکت بازرگانی افغانستانی برای صادرات گوهرسنگ خام به ایران ابراز تمایل کرد مشخص نبودن جایگاه ایران در نقشه ژئوپلیتیکی آینده جهان نیازمند ابزار مالی جدید برای تحقق شعار سال هستیم جهش تولید با مشارکت مردم بستری برای توسعه اقتصادی است مشکلات مالیاتی، دست و پای تولیدکنندگان را بسته است
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها