تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

اتاق خبر ویدئوکست شعاع

ویدئوکست شعاع

شایان شلیله، مهمان قسمت ۲۵ ویدئوکست شعاع شد

شایان شلیله، مهمان قسمت ۲۵ ویدئوکست شعاع شد

شایان شلیله، مهمان قسمت ۲۵ ویدئوکست شعاع شد

آرمان‌ صفایی، هم‌بنیان‌‌گذار و مدیرعامل پلتفرم تریبون در قسمت بیست‌وپنجم ویدئوکست شعاع، گفت‌وگویی دوستانه با شایان شلیله، هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل داشته است. شلیله، در این گفت‌وگو از فعالیت‌های اخیر خود صحبت کرده است. هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل همچنین از داستان انتشار کتاب «چند اشتباه رایج یک مدیرعامل» گفت.

شایان شلیله، معتقد است کتاب‌های حوزه کسب‌وکار، مدیریت و اقتصاد در کشور ما بیشتر ترجمه‌ای هستند و تعداد کتاب‌های تالیفی در این زمینه‌ها حتی در سطوح دانشگاهی کم است. او بر این باور است که تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی، یکی از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی کتاب‌های ترجمه‌شده‌ است. او در ادامه‌ی این ویدیو‌کست به بررسی تجربیات کاری خود به‌عنوان مدیرعامل و موسس کسب‌وکارهای نوآورانه و چالش‌های آن پرداخت.

هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل در این گفت‌وگو نسبت به زیست‌بوم فناوری کشور اظهار نگرانی کرد و گفت که در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰، نسلی از مدیران جوان را شاهد بودیم که عمل‌گرا بودند ولی در چند سال اخیر، فعالیت‌های اجتماعی کاهش یافته و مدیران کمتر به‌دنبال عمل‌گرایی هستند. او همچنین به تغییر رویکرد جشنواره وب‌وموبایل اشاره کرد و گفت: «در اواسط دهه ۱۳۹۰، می‌توانستیم در هر حوزه چند استارتاپ برتر را پیدا کنیم ولی چالشی که در سه سال گذشته داشتیم این بود که در اکثر حوزه‌های کسب‌وکاری، استارتاپ‌های قدرتمند و جدید با بنیان‌گذار جوان نداشتیم.» شلیله، نبود رقیب قوی و تک بازیگر بودن در برخی از حوزه‌ها را دلیل برگزار نشدن جشنواره وب‌وموبایل در چند سال گذشته عنوان کرد. او در ادامه‌ی این گفت‌وگو به چالش‌های سرمایه‌گذاری و دردسرهای عدم‌هماهنگی هیئت‌مدیره در کسب‌وکارها اشاره کرد.

نسخه صوتی این ویدئوکست شعاع‌ را می‌توانید در سایت شعاع‌کست، شنوتو و کست‌باکس بشنوید و اگر علاقه‌مند به تماشای نسخه ویدیویی این گفت‌وگوی شنیدنی هستید، می‌توانید ویدئوکست شعاع را در آپارات و یوتیوب دنبال کنید و ببینید.

اتاق خبر ویدئوکست شعاع

ویدئوکست شعاع

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها