تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 8 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ و عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران
شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ و عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

از مرحله تبیین اهمیت فناوری برای حاکمیت گذشته‌ایم

شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ و عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران

شهاب جوانمردی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت فناپ و عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، در طی گفت‌وگویی با تریبون‌نیوز در رویداد روز فناوری اطلاعات گفت:« با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات و همگرا کردن ذی‌نفعان و بازیگران این حوزه، رویداد روز ملی فناوری اطلاعات، فرصت خوبی را فراهم کرده است. این مراسم که سال‌ها جایش در فضای کسب‌وکار و فناوری اطلاعات کشور خالی بود. تمام این کارها انجام می‌شود تا توجه یک جامعه به ابعاد ملی این صنعت جلب شود. وقتی رویدادی در تقویم درج می‌شود، بدان معنی است که آن روز برای آحاد جامعه و همه مردم حائز اهمیت می‌تواند باشد. ما به عنوان فعالان این صنعت، دغدغه این را داریم که با ارائه خدمات و محصولات، شرایط زندگی مردم را ساده‌تر،  ارزان‌تر و با رفاه بیش‌تری رقم بزنیم. بنابراین باید برنامه‌هایی داشته باشیم که قابلیت‌ها و توانمندی‌های این صنف و صنعت را معرفی کنیم و در همین راستا، مزایایی که وجود دارد را بیش از گذشته نشان دهیم. در حال حاضر می‌بینیم که خوشبختانه مردم بیش از گذشته از حوزه فناوری بهره می‌برند و ما این نوید را به آن‌ها می‌دهیم تا با پشتیبانی جدی از این صنف و صنعت، آینده بهتری را برای زندگی مردم و سرزمین رقم بزنیم.»

جوانمردی در خصوص حضور رئیس مجلس و وزیر ارتباطات در این مراسم گفت:« در حال حاضر ما از فاز تبیین اهمیت فناوری برای حاکمیت گذشته‌ایم و دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه ارکان نظام نه تنها به  اهمیت این حوزه پی بردند، بلکه مداوم در خصوص بهره‌برداری بیش از گذشته از این حوزه صحبت میکنند. حتی در برنامه هفتم توسعه می‌بینیم که اقتصاد دیجیتال پررنگ تر از گذشته تبیین شده‌است و در ابعاد مختلفی به آن‌ها پرداخته می‌شود.

صدای بخش خصوصی شنیده نمی‌شود

او افزود:« بخش خصوصی باید بازیگر این صحنه باشد و نباید به عنوان یک عامل حاشیه‌ای به آن نگاه شود، بلکه خودش می‌تواند در این عرصه فعال باشد و اتفاقات و نتایج خوبی را رقم بزند. ما به گفتمان مشترک با حاکمیت نرسیدیم و به نظر می‌رسد افراد یا اتاق‌های فکری که فضای فناوری را برای حاکمیت ترسیم می‌کنند، صدای بلندتری از بخش خصوصی دارند. من امیدوارم که در این دوره بتوانیم به یک مفاهمه برای یک گفتمان سازنده با دولت و حاکمیت برسیم.»

اتاق بازرگانی و سازمان نصر همسو هستند

او در خصوص اهداف اتاق بازرگانی و برنامه‌های در حال پیگیری این نهاد بیان کرد:«چیزی که خوشبختانه در دوره گذشته اتاق بازرگانی تجربه کردیم، این بود که به واسطه نفراتی که از سازمان نصر وارد اتاق بازرگانی شده بودند، بسیاری از افتراقات و فاصله‌ها از میان برداشته شد و ما شاهد ترویج و توسعه این صنعت و صنف بودیم. امروز وقتی می‌گوییم اتاق، تشکلِ جامعِ تشکل‌ها است، یعنی هم‌سویی و هم‌صدایی با سازمان نصر دارد. ما اهداف متفاوتی نداریم، بلکه پشتیبان همدیگر هستیم که هدف واحد فعالان این حوزه رقم بخورد. همچنین در همین راستا به صورت مستمر تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با کمک بخش خصوصی و یک رگولاتوری مناسب، فاصله بین پتانسیل واقعی که وجود دارد و آنچه که امروز محقق شده را کاهش دهیم و دستاوردهای بزرگی در این خصوص داشته باشیم.»

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
شرط اساسی برای فروش سهام استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال است  تبدیل بیش از ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا با تعطیلی روز پنج‌شنبه خطر حذف ایران از تجارت جهانی قطعی خواهد بود پیش‌بینی سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده  شکل‌گیری زنجیره ارزش منطقه‌ای، نیازمند همکاری بخش خصوصی کشورهای منطقه است سفرهای درمانی رایگان با اسنپ لازمه ایجاد محیط کار مدرن، اهمیت به مسائل بهداشتی است برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد نوآوری بهره‌ور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مروری بر مهمترین اتفاقات افتتاحیه نمایشگاه «ایران اکسپو 2024» قرارداد پیاده‌سازی فیبر نوری مبین‌نت در شهر دزفول به امضا رسید ضرورت ایجاد معنا در زندگی شغلی پارامترهای تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس 2024 میزبانی پاویون اتاق ایران از فعالان اقتصادی در نمایشگاه اکسپو حضور نمایندگان فرش دستبافت ایران در نمایشگاه دموتکس دبی همراه اول از نخستین کیوسک‌های دیجیتال سلامت رونمایی کرد
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها