تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

در سال آینده تورهای اقتصادی جایگزین سفرهای فعلی خواهند شد
بهرام مشرفی، مدیرعامل یوتوپین در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز عنوان کرد:

در سال آینده تورهای اقتصادی جایگزین سفرهای فعلی خواهند شد

در سال آینده تورهای اقتصادی جایگزین سفرهای فعلی خواهند شد

استارتاپ‌‌های گردشگری از سال گذشته تاکنون، با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری دست‌‌و‌‌پنجه نرم می‌‌کنند، اعمال قوانین غیرمنعطف، دشواری‌های کسب مجوز، محدودیت‌های اینترنت و کاهش توان اقتصادی اقشار جامعه همه از عواملی هستند که منجر شده سفر در سبد معیشتی خانوار دیگر جایی نداشته باشد. به طور کلی وضعیت نامناسب اقتصادی، فقر و تورم به اعتقاد بسیاری از فعالان این حوزه اصلی‌ترین موانع بر سر راه سفر در میان ایرانی‌هاست. به همین‌خاطر در سال جدید با تعدادی از بازیگران مطرح حوزه گردشگری درباره چالش‌های موجود در مسیر کارآفرینان این حوزه گفت‌وگو کردیم. بهرام مشرفی، مدیرعامل استارتاپ یوتوپین یکی از فعالان حوزه گردشگری است که درباره دیدگاه خود از سالی که گذشت و سال پیش‌رو با ما به گفت‌وگو پرداخته است.

بهرام مشرفی، مدیرعامل یوتوپین سال گذشته را سال متلاطمی به لحاظ ناپایدارهای اقتصادی در کشور دانست و گفت: «در سال گذشته، ما شاهد تورم نزدیک به صد درصدی در قیمت مواد غذایی و حمل‌و‌نقل بودیم که منجر به افزایش قیمت تورهای داخلی شد. این افزایش قیمت‌ها تا نوروز امسال اثرات خود را نشان داده است. تورهایی که سال گذشته با قیمت 6 میلیون تومان قابل خریداری بودند، امسال با افزایش بیش از دو درصد به 13 میلیون رسیده‌اند که برای خانواده‌ها بسیار سنگین است. به عنوان مثال، برای خرید یک بسته تور، یک خانواده چهار نفره باید بیش از 50 میلیون تومان هزینه کند که باعث حذف سفر از لیست خرید خانوارها می‌شود.»

مشرفی، درباره پیش‌بینی خود از سال آینده نیز گفت: «با توجه به شرایط فعلی، به نظر من در سال آینده به سمت تورهای اقتصادی و با قیمت مناسب‌تر حرکت خواهیم کرد، زیرا جامعه توان پرداخت این هزینه‌ها را با وجود تورم فعلی ندارد.»

نویسنده: هانیه عرفانی‌نژاد

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها