تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

رگولاتوری باید نگاه تسهیل‌گر به نوآوری داشته باشد
طاها رضوی، مدیرعامل شب بیان کرد:

رگولاتوری باید نگاه تسهیل‌گر به نوآوری داشته باشد

رگولاتوری باید نگاه تسهیل‌گر به نوآوری داشته باشد

استارتاپ‌های گردشگری در ایران با چالش‌های منحصر به فردی روبرو هستند. یکی از این چالش‌ها می‌تواند مرتبط با محدودیت‌های قوانین و مقررات دولتی باشد که ممکن است مانع از اجرای ایده‌های نوآورانه در حوزه گردشگری شوند. همچنین، رقابت شدید در بازار گردشگری ایران نیازمند ارائه خدمات نوآورانه و منحصر به فرد است که برای برتری و بقای برندها ضروری است.

در سال گذشته بسیاری از این نوع چالش‌ها در فضای اکوسیستم استارتاپی کشور قوت گرفت. تا جاییکه برخی از بازیگران جامعه نوآور کشور معتقدند که اگر رگولاتوری از کسب‌وکارهای خرد و کوچک حمایت نکند و نقش تسهیل‌گر را ایفا نکند، درآینده فضایی تحت عنوان اکوسیستم نوآوری نخواهیم داشت و با مهاجرت بسیاری از خالقین کسب‌وکار مواجه خواهیم بود. از این رو با توجه به اینکه سال 1402 به پایان رسید، تصمیم گرفتیم مروری داشته باشیم بر نظرات فعالان حوزه گردشگری تا بتوانیم دیدگاه آنها را درباره سال گذشته و پیش‌بینی آنها از سال آینده جویا شویم.
در ادامه گفت‌وگوی تریبون‌نیوز را با طاها رضوی، مدیرعامل شب در این‌باره می‌خوانید.

طاها رضوی، با اشاره بر اینکه در سال 1402، سهم بازارهای غیرضروری از سبد مردم به شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: «با توجه به کاهش توان مردم برای استفاده از خدمات تفریحی و اقامت در سفر، ما شاهد کاهش فعالیت کسب‎وکارهای حوزه گردشگری در ایام نوروز و تعطیلات بودیم. علاوه بر این، زیرساخت‌های کشور به شدت ضعیف شده است و یافتن بلیت‌های قطار، اتوبوس و هواپیما بسیار دشوار شده که باعث سختی در فروش سفر در سال 1402 شده است. با این حال، با تلاش‌هایی که تیم ما انجام داد، موفق شدیم رشدی سه برابری در تعداد رزروها داشته باشیم.»

رضوی، در خصوص پیش‌بینی خود از سال 1403 گفت: «نسبت به سال آینده، خوشبین نیستم، زیرا تدابیری برای حل موانع فعلی اتخاذ نشده است. درخواست من از مقامات رگولاتوری این است که تا جای ممکن حجم مصرف منابع خود را کاهش دهند و نقش تسهیل‌کننده را در قانون‌گذاری ایفا کنند.»

نویسنده: هانیه عرفانی‌نژاد

 

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها