تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

نیازمند تغییر رویکرد رگولاتور در حوزه لجستیک هستیم
بابک عقیلی‌نسب، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پستکس در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز مطرح کرد:

نیازمند تغییر رویکرد رگولاتور در حوزه لجستیک هستیم

نیازمند تغییر رویکرد رگولاتور در حوزه لجستیک هستیم

لجستیک یکی از حوزه‌های بزرگ و پررونق اقتصادی در ایران و جهان است. در سال‌های اخیر استارتاپ‌های بسیاری در کشور به این حوزه وارد شده‌اند و تلاش کرده‌اند با استفاده از فناوری، نیازهای موجود در صنعت لجستیک را رفع و به توسعه روزافزون آن کمک کنند. قطعا با ظهور نوآوری و تحول دیجیتال در عرصه لجستیک، نمی‌توان منکر آن شد که فناوری پیشران این صنعت، خواهد بود. با این وجود، به گفته بسیاری از فعالان این اکوسیستم، حضور رگولاتوری همچنان چالش‌های بسیاری را در این حوزه ایجاد کرده است و اگر صنعت لجستیک را از مشکلات رگولاتوری رها کنیم، این صنعت قابلیت رشد و توسعه بیشتری را خواهد داشت. با پایان سال 1402 و آغاز سال جدید، تریبون‌نیوز به سراغ یکی از کسب‌وکارهای حوزه لجستیک رفته تا با مدیرعامل آن درباره سالی که گذشت و پیش‌بینی سال آینده این حوزه گفت‌وگو کند. در ادامه، گپ‌وگفت ما را با بابک عقیلی‌نسب، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پستکس می‌خوانید.

آقای عقیلی‌نسب، سال 1402 را در فضای لجستیک کشور چطور دیدید و انتظار شما از رگولاتوری چیست؟

در سال 1402 خوشبختانه توانستیم به بیشتر اهدافمان دست پیدا کنیم، هرچند که سال گذشته برای اکثر کسب‌وکارها با قیمت‌های نجومی دلار و تورم حاکم بر کشور سال سختی بود. انتظار ما به عنوان نماینده بخش خصوصی از دولت این است که در قوانین خود با توجه کسب‌وکارهای خصوصی شرایط مناسبی برای فعالیت آنها فراهم کند. در زمینه لجستیک، وجود ارکان رگولاتوری بسیار چشمگیر بوده و عدم وجود قوانین مشخص و شفاف، قیمت‌گذاری‌های ناپایدار، فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت چالش‌های بسیاری را برای صنعت ایجاد کرده‌اند. با وجود اینکه اقتصاد ما دولتی است، اما امید به تغییر در شرایط فعلی وجود ندارد و به‌نظرم کسب‌وکارها در سال آینده باید برای ادامه حیات خود در اکوسیستم استارتاپی تلاش کنند.

با این تفاسیر سال آینده را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به اعتقاد من، سال 1403 به شدت نگران‌کننده است. ارزیابی شخصی من نشان می‌دهد که با توجه به شرایط و عوامل اقتصادی، همچنین انتخابات پیش‌رو در آمریکا، سال بسیار دشواری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط خواهد بود. این در حالی است که احتمالاً شرایط برای کاسبان تحریمی بهتر خواهد شد. امیدوارم که قوانین جدید و تصمیمات لحظه‌ای در سال جدید لغو شوند، زیرا ادامه این مسیر ممکن است اقتصاد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را تحت تاثیر قرار دهد.

نویسنده: هانیه عرفانی‌نژاد

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار منتشر شده
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها