تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

گفتگوی تریبون نیوز با سهیل نیکزاد، رئیس هیئت‌مدیره صرافی کیوسک
رئیس هیئت‌مدیره صرافی کیوسک در گفت‌وگو با تریبو‌ن‌نیوز مطرح کرد؛

چشم‌انداز حوزه ارزهای دیجیتال را در سال ۱۴۰۳ مثبت نمی‌بینم

گفتگوی تریبون نیوز با سهیل نیکزاد، رئیس هیئت‌مدیره صرافی کیوسک

از زمان ظهور بیت‌کوین تاکنون، کسب‌وکارهای رمزارزی بسیاری در جهان به‌وجود آمده‌اند؛ ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در چند سال گذشته صرافی‌هایی برای تبادل دارایی‌های رمزنگاری‌شده تاسیس شده‌اند اما همه‌ی آن‌ها با چالش‌های بسیاری مواجه‌اند. از طرفی، کسب‌وکارهای رمزارزی در سال‌های اخیر روزهای پرفرازونشیبی را طی کرده‌اند. نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال، مسائل مربوط به قانون‌گذاری رمزارزها در کشور و سیگنال‌فروشی‌ها از چالش‌های متعدد فعالان این حوزه در سال‌های گذشته بوده است. به بهانه پایان سال ۱۴۰۲ که به‌گفته برخی از بازیگران حوزه ارزهای دیجیتال یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کسب‌وکارهای رمزارزی در کشور ما بوده است، با سهیل نیکزاد، رئیس هیئت‌مدیره صرافی کیوسک و مدیرعامل اوپکس گفت‌وگو کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

آقای نیکزاد، وقتی با فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و بازیگران اکوسیستم رمزارزی کشور گفت‌وگو می‌کنیم، از سال ۱۴۰۲ به‌‌عنوان یک سال سخت نام می‌برند. نظر شما در این‌باره چیست و سال ۱۴۰۲ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سال گذشته سالی سخت برای کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای حوزه ارز دیجیتال بوده است. رگولاتور در یک سال اخیر، سنگ‌اندازی‌های متعددی را برای کسب‌وکارهای رمزارزی داشته و تاکنون هیچ راهکاری را برای بهبود این فضا ارائه نداده است. به‌نظرم رگولاتور حتی تکلیفی را برای خود در این زمینه مشخص نکرده است. به‌طور مثال، بانک مرکزی یک پروژه هشت ساله رمزارز ملی را در دستور کار دارد و نهادهای مالی کشور روی پروژه پنج ساله قانون‌گذاری رمزارزها کار می‌کنند ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. دخالت نهادهای غیرخصوصی در بازار ارزهای دیجیتال به‌واسطه حمایت دولتی‌ها از آن‌ها نیز کار را برای فعالان این حوزه سخت کرده است.

دیدگاه شما نسبت به سال ۱۴۰۳ چیست و این سال را برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال چگونه می‌بینید؟

به‌نظرم سال پیش‌رو سالی‌ست که حکومت با توجه به برنامه‌‌هایی که در دست اقدام دارد با مشکلات بیشتری در زیرساخت‌ها و تامین قوانین کسب‌وکارها مواجه خواهد شد. فکر می‌کنم چالش‌های سال‌های گذشته تمدید می‌شود و چشم‌انداز مثبتی از آن‌چه قرار است برای کاربران و کسب‌وکارها اتفاق بیفتد، در سال پیش‌رو نمی‌بینم. به همه توصیه می‌کنم مراقب قدم‌های خود در سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی باشند و امیدوارم هر آن‌چه اتفاق می‌افتد برای همه خیر باشد.

 

پروانه حسین‌زاده

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها